A tranzakcióval a Habony-Rogán-érdekkör betette a lábát a közlekedési és infrastuktúrafejlesztési piacra, és a Heti Válasznak nyilatkozó források szerint a cég a Budapest-Belgrád-vasútprojektben kaphat majd megrendeléseket - írja az Index.
A Metróber eredetileg egy MSZP-közeli cég volt, a párt pénztárnoka, Puch László cége, az Investeur Kft. nem sokkal azelőtt vette meg a céget, hogy a BKV metróigazgatósága 2008-ban úgy adott a Metróbernek egy 50 milliós megbízást, hogy a feladatokat csak utólag találták ki.
Ez a kifizetés végül nem valósult meg, és az Investeur is kiszállt a cégből, de az OLAF korrupciós jelentésében például szerepel ez a sztori. A kormányváltást követően a Metróber árbevétel jelentősen lecsökkent, idén azonban a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-től már nagyobb összegű megrendeléseket kapott.
A Metróbert birtokló céget három hónapja megvette a B B Partners kft., aminek egy testvérpár, Boros Attila és Árpád a tulajdonosa. Ők már 2016 júniusában opciós jogot szereztek a Metróberre, tehát már a NIF-munkák kiosztása idején a vállalat közelében voltak.
Boros Attila a letelepedésikötvény-program egyik kulcsfigurája volt, őt hozta létre a gazdag kínaiaknak kötvényt áruló Hungary State Special Debt Fundot. Boros Árpád pedig felügyelőbizottsági tag a Central NOK Zrt.-ben, amire Rogán Antal a nok-törvényt írta, és szintén hasonló pozíciót tölt be a Morando Kockázati Tőkealap-kezelőben, ami a Habony Árpád magánhitelezőjeként elhíresült Tombor András érdekeltsége.
A cikk szerint Borosék azért vehették meg a céget, mert a cég műszaki ellenőrként vagy mérnöki tanácsadóként működhet majd közre a Budapest-Belgrád-vasútprojektben.