A kormányzati propaganda szerint az újraiparosítás a gazdaság egyik sarokköve, éppen ezért nemzetgazdasági szempontból is megmagyarázhatatlan, hogy sorra-rendre a külföldi cégeket juttatják zsíros megrendelésekhez. Ennek a felháborító gyakorlatnak a jellegzetes példája a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. (DAKK) járműbeszerzési tendere, amelynek ügyében a szakszervezet - azóta a cégtől kirúgott - vezetője 2015. január 12-én ismeretlen tettes ellen büntető feljelentést is tett.
A Jobbik felszólítja a kormányt, hogy tartsa szem előtt azt a fontos gazdaságstratégiai célt, amely szerint a járműpark megújítását célzó beruházások járjanak együtt a hazai gyártókapacitás felélesztésével, a hazai gyártók fokozott támogatásával - áll
Ander Balázs országgyűlési képviselő és Samu Tamás Gergő Békés megyei frakcióvezető közleményében.
Használt külföldi helyett új magyar buszokat!
Miközben elhal a korábban beharangozott nemzeti autóbuszprogram, azalatt teljesen kivérzik az egykor méltán híres hazai buszgyártás is a Jobbik szerint.