A Debrecenből Fehérgyarmatra 11:13-kor elindult személyvonat (6314) Hodász állomástól nem közlekedik tovább, helyette pótlóbusz közlekedik Fehérgyarmatig – közölte hétfőn délután a Mávinform. Majd azt is hozzá tették, hogy mi történt:
A Bz motorvonat hűtővize – feltehetően műszaki hiba miatt – felforrt. A tartályból kiáramló gőz több utasnak égési sérülést okozott, őket a kiérkezett mentők ellátták.
Arról, hogy a motorvonatok Magyarországon milyen állapotban vannak, Vitézi Dávid korábban a növekedés.hu-nak elmondta: bár az elmúlt 10 évben 120 elektromos motorvonattal bővült a MÁV flottája, a magyarországi vasúti járműpark helyzete drámai.
Egy hétvégi facebook posztjában pedig a következőket írta:
Míg Európában, Bulgáriától Portugáliáig felgyorsítják a vasúti beruházásokat, Magyarországon leállítják vagy visszavonják azokat.
Lázár János a területért felelős építési és közlekedési miniszterként kénytelen volt megszólalni: azonnali vizsgálatot rendelt el, és megígérte, ilyen többet nem fog előfordulni, majd biztosított mindenkit róla, hogy a magyar vonatok biztonságosak.
A forrásszűke miatt nem valósíthatunk meg annyi fejlesztést, amennyit szeretnénk, a vonatok nem olyan pontosak, gyorsak és kényelmesek, mint amennyire szeretnénk… az utasbiztonságból viszont nem engedünk!
– mondta Lázár János.
Érdekes adalék még a vonatok állapotával kapcsolatban az a Szegeder.hu-n megjelent hír, miszerint múlt szombaton a Szegedről Budapestre tartó Napfény InterCity utasainak felsővezeték szakadás miatt másfél órás veszteglés után egy Ceglédhez közeli erdőben kellett eltúrázniuk a pótlóbuszhoz börödökkel, biciklikkel és 33 fokos hőségben.
(Címlapkép: Utasok a Börzsöny keleti előterében található községen áthaladó Vác-Balassagyarmat vasútvonal állomására érkező, a MÁV Csehszlovákiában gyártott könnyű vasúti mellékvonali Bzmot sorozatú motorvonatánál. MTVA/Lehotka László)