A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a HelloPay-rendszer megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a 10%-os borravaló- és adomány-mérték alapbeállításként történő alkalmazásával az általa biztosított terminálokon - közölték honlapjukon.
Talán sokak számára ismert, hogyan működött ez a kártyás fizetési rendszer: a HelloPay-t használó vendéglátósoknál egy érintőképernyős monitoron jelent meg a fizetendő összeg, ehhez pedig alapbeállításként 10 százalékos borravalót tettek. A vásárló ezt könnyedén módosíthatta 0 százaléktól 20 százalékig, ugyanakkor a GVH szerint túl erőszakos volt az alapbeállítás, mert mint fogalmaztak, úgy vélik:
a terminál működési módja jelentősen korlátozhatja a fogyasztói döntést a 10%-os borravaló automatikus, elvárásként történő megjelenítésével, különösen a fesztiválokon és a vendéglátóhelyeken jellemző fizetési körülmények (kommunikációs nehézségek, időnyomás, zaj, tömeg stb.) között: a gép ilyen beállítása döntést hoz a vásárló helyett a borravaló fizetésének szándékáról, és meghatározza annak mértékét is.
Magyarul úgy vélik, a rendszer -pont, ahogyan kitalálták- nagy hatékonysággal működik, és olyanok is jattolnak, akik egyébként nem feltétlenül akarnának.
A GVH a jogsértés miatt nem csupán megtiltotta az alapbeállítás használatát, hanem még 20 millió forint bírság megfizetésére is kötelezte HelloPay Zrt.-t. A vállalkozásnak módosítania kell a termináljain látható tájékoztatást, a fejlesztéseket követő átállás után pedig nem alkalmazhatja alapbeállításként a 10%-os borravaló-mértéket.