A riportben elhangzik: a két éve Mórahalom mellett épült hasonló elkerülő harmadáron, kilométerenként 800 millióból készült, pedig Lázár János szerint
"az mégsem normális dolog, hogy magyar adófizetői pénzből egymilliárd helyett mondjuk négymilliárd forintból épüljön egy kilométer út".
A miniszter ezt még akkor mondta, amikor Simicska Lajostól kartelezési vádak és a magas ár miatt elvették az M4-es kivitelezését. Úgy fest, azóta megváltozott Lázár véleménye, mert a hódmezővásárhelyi út horrorisztikus költségeit most azzal magyarázta, hogy
az utat úgy tervezték, hogy könnyen 2x2 sávosra bővíthessék, ezért kerül ennyibe.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szóvivője az RTL-nek úgy nyiatkozott: ha bővítésre kerül sor, akkor töltésépítésre, földmunkákra és a pályaszerkezet megépítésére lenne szükség, de
arra vonatkozóan nincsenek információik, hogy ezek mekkora összegből lennének megvalósíthatók.
Frissítés
Időközben Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője az alábbi helyreigazítást juttatta el portálunkhoz, melyet változtatás nélkül közlünk:
Helyreigazítás
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. visszautasítja a sajtóban megjelent valótlan állításokat, amelyek szerint a 47-es főút Hódmezővásárhelyt északi irányból elkerülő útszakaszának költségei indokolatlanul magasak volnának. A NIF Zrt. nyomatékosan felhívja a figyelmet arra, hogy két különböző domborzati viszonyok között, eltérő ütemezésben és műszaki tartalommal megvalósuló beruházás leegyszerűsítő összevetése szükségképpen téves következtetések levonásához vezet.
A kérdéses fejlesztés költségei mindenben megfelelnek a beruházás műszaki paramétereinek, azokat a teljesítendő feladat sajátosságai (geotechnikai adottságok, a csomópontok száma, a beépített műtárgyak mérete és összetettsége, a végcsomóponti nagyműtárgy speciális kialakítása, a földmunka mennyisége, az elkészülő úttest 110 km/h vonalvezetése) alapvetően meghatározzák.
A szakaszon egyebek mellett a 45. sz. főútnál külön szintű csomópont, egy már 2x2 sávos méretű nyílással rendelkező felüljáró, a Szentesi vasútvonal felett híd, a végcsomópontnál pedig egyedi hídszerkezetből álló, 30 m külső sugarú körhíd (nagyműtárgy), valamint egy kerékpáros aluljáró is épül.
Az új úttest külön szintű csomópontban találkozik a 45. sz. főúttal, ahol két db körforgalom kerül kialakításra, két db körforgalommal kapcsolódik alárendelt úttestekhez, a fentiekben részletezett 30 m külső sugarú körhíddal válik el a 47-es főúttól, de ezeken kívül egy járműosztályozós és egy „T” csomópont is kialakításra kerül.
A beruházás során több, mint 1.000.000 m3 föld megmozgatására került sor a talajkezelés, töltésalapozás és töltésépítés során, az úttesten 8600 m2 burkolati jelet festenek fel, 100 db útburkolati prizmát, 460 db KRESZ táblát, és több mint 24 km szalagkorlátot telepítenek. Az úttesthez kapcsolódóan 440.000 m2-en került sor füvesítésre, 820 fát és 130.000 cserjét ültetnek.
A NIF Zrt. ismételten szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy súlyosan félrevezető és ezért értelmetlen eltérő komplexitású beruházások költségeit egy kilométerre leosztva összehasonlítani. A fentiekben részletezett jellegzetességekkel bíró beruházás adatai semmiképpen nem mérhetőek egybe egy olyan elkerülő út kiadásaival, ahol a lényegesen kedvezőbb terep- és talajadottságok miatt fajlagosan kevesebb földmunkára és mindösszesen egy darab csatornaátjáró beépítésére van szükség.