A vasúttársaság a lap érdeklődésére közölte: erre a célra saját pénzt különítettek el, a kocsikat - a tervek szerint - a nemzetközi személyszállító forgalomban közlekedtetik majd. A járművek tervezett átadása 2017 második felében kezdődik el és 2018-ban fejeződik be, a projekt költségvetése hatmilliárd forint.
A járművet a cég fejlesztette ki európai uniós támogatással, a két eddigi prototípus is Szolnokon épült. A tervezés, az építés és az engedélyezési eljárások lebonyolítása három évet vett igénybe. A járműtípus a legújabb európai szabvány szerinti minősítéssel rendelkezik, így a hazai mellett Európa bármely normál nyomtávú vonalán közlekedhet.
A MÁV-Start a nemzetközi mellett a belföldi forgalomban is közlekedtetné az IC+ járműveket. A sorozatgyártás azonban csak akkor kezdődhet el, ha az anyagi háttér is biztosított, erről jelenleg egyeztetések zajlanak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a vasúttársaság között - írja a napilap.