Végéhez közeledik a fonódó villamos, vagyis a budai kötött pályás közlekedés átalakítása. Bár már korábban is napvilágot láttak különféle tervezetek a régi/új viszonylatok átalakított közlekedéséről, a BKK most elérhetővé váló tervei között számos újdonság látható. Ezek még nem a végleges változatok, hiszen - az ígéretek szerint - a központ a társadalmi egyeztetés után még változtathat a végleges kialakításon.
A BKK által kidolgozott, és az érintett kerületek önkormányzataival egyeztetett tervek szerint az újonnan épült vágányszakaszoknak köszönhetően Dél-Budára közvetlen villamosjáratokkal lehet majd eljutni Óbudáról a Széll Kálmán téren és a budai rakparton keresztül, Hűvösvölgyből pedig a Krisztina körúton és az Alkotás utcán keresztül. Kevésbé ismert tény, hogy a budai fonódó hálózat kialakításában volt egy déli szakasz is, amelyet korábban már kiépítettek: a Móricz Zsigmond körtéren a 61-es végállomását kötötték össze a téren a Fehérvári úti vonalszakasszal (negatívum viszont, hogya Bartók Béla úti villamosok felé viszont nincs átjárhatóság)
A megújult vonalakon vadonatúj, akadálymentes CAF villamosok is közlekednek majd.
A villamoshálózati változásokhoz kapcsolódóan a BKK úgy alakítja át a III. kerületi buszjáratok rendszerét is, hogy azokkal az új villamosvonalak minél kényelmesebben és gyorsabban legyenek elérhetőek.
A jelenlegi tervek szerint
Nemcsak hogy megmarad, jelentősen bővül a 17-es villamos
- a járat a Bécsi út/Vörösvári út végállomástól a korábbinál hosszabb útvonalon a Széll Kálmán téren, az Alkotás utcán, a Villányi úton és a Fehérvári úton át egészen a Savoya Parkig közlekedik majd.
A város leghosszabb villamosvonala a 41-es lesz:
- A 19-es és a 41-es villamos útvonala észak felé lesz hosszabb: mindkét járat Óbudára viszi majd az utasokat jelenlegi dél-budai végállomásáról. Utóbbi a Kamaraerdőtől, tehát Dél-Budáról jár, menetideje kereken egy óra lesz.
Jelentősen változik a 18-as menetrendje is:
- a villamos vonalát a BKK a Savoya Parktól a Krisztina körúton át Hűvösvölgyig hosszabbítja meg, ugyanakkor a járat csak hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben jár majd.
Nagy visszatérő lesz a 2008-ban megszűnt 56-os villamos:
- a járattal újra a Városház tér–Fehérvári út–Krisztina körút–Széll Kálmán tér–Hűvösvölgy út útvonalon lehet majd utazni. A járat csak hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben jár majd, hasonlóan a 18-as villamoshoz. Az 56-os az újjászületés mellett rögtön kap egy kistesót is: Hűvösvölgyből hétköznap napközben, késő este, valamint a hétvégén az 56A jelzésű villamossal lehet utazni, de csak a Móricz Zsigmond körtérig (ahol a múlt hónapkban alakítottak ki egy tisztességes visszafordítót, a korábbi helyett).
Költözik a 61-es is:
- a villamos útvonala jelenlegihez képest látszatra kismértékben, valójában mégis jelentősen módosul: végállomása ugyanúgy a Móricz Zsigmond körtéren lesz, de immáron a 47-es villamossal közös megállóban, így a villamosról leszállók könnyebben elérhetik majd a 4-es metrót (az előbb említett visszafordítót fogják használni nagy valószínűséggel a 61-esek is).
A 47-es, 49-es, a hétvégén közlekedő 48-as, valamint az 59-es villamosok útvonala nem változik.
Változások a buszvonalakon
Jelentősen módosul a Kolosy tér és a Margit híd között közlekedő járatok forgalma, de Újbudán és a Belvárosban is lesznek változások.
Búcsút inthetünk a leginkább dugóérzékeny, ezért gyakorlatilag menthetetlen 86-os busznak:
- szerepét a villamosok mellett Óbudán az új 9A busz, Újbudán pedig a 7-es busz veszi át. A 9A járat a Kiscelli utca és a Nyugati pályaudvar M között sűríti majd a 9-es busz közlekedését.
- a 160-as busz Békásmegyerről és a 260-as busz a Virágosnyereg úttól jelenlegi útvonalán csak az Óbudai rendelőintézetig közlekedik, onnan a Vihar utcán át a Bogdáni úti buszvégállomásig viszi majd az utasokat.
- a 29-es busz útvonalát a BKK a 134-es busz útvonalával összekötve meghosszabbítja, a járat Hűvösvölgytől Békásmegyerig közlekedik majd, így Észak-Buda felől is elérhetővé válik a budai fonódó villamoshálózat, aki Dél-Budára igyekszik, annak pedig változatlanul mindössze egy átszállásra lesz szüksége. A járat a Római úti lakótelepet is kiszolgálja majd.
- a 34-es busz útvonala is módosul, a tervek szerint a "mainál nagyobb részben" szolgálja ki a Pók utcai lakótelep környékét, bár konkrétabban nem derül ki, hogy mégis mennyivel.
- ide kapcsolódik, hogy a 10-es út nyomvonal-módosításához kapcsolódóan a 218-as busz a jövőben a Pomázi út–Aranyvölgy utca–Bécsi út útvonalon halad majd, elkerülve a Kocsis Sándor úti vasúti átjárót. A busz a Váradi utca és a külső Bécsi út közötti közvetlen kapcsolat fenntartása érdekében a Váradi utcán át közlekedik.
A lényeg, hogy még elmondhatják gondjujkat-bajukat ezen linken, mert a tervek még módosíthatóak.