A szerelvények állapota miatt lényegében nem is felújításról, hanem újjáépítésről van szó - volt is ebből épp elég vita: sokak szerint egyzerűen a lángvágó alá kellett volna hajtani őket, helyükre pedig újat venni. Mindenesetre a kocsikat darabjaira bontják, a felépítményt lényegében teljes egészében cserélik.
Mint emlékezetes, a 3-as metró első felújítandó szerelvényét még januárban adták át a Metrovagonmashnak. A 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény korszerűsítéssel egybekötött felújítására és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására vonatkozó pályázatot az egyetlen érvényes ajánlatot adó orosz Metrowagonmash nyerte el 219,2 millió eurós ajánlattal.
[fb_pages_codes:budapest]
Az első szerelvények a szerződés tavaly szeptemberi hatálybalépését követően 16-18 hónap múlva érkeznek meg a tervek szerint, vagyis - a prototípus szerelvények sikeres próbáit követően - jövő év elején állhatnak forgalomba. Őket havonta két felújított szerelvény követi majd. A felújított járművek garantált élettartama 25 év.