Járatritkítás az új miskolci buszok ára?

Sokan azt hiszik, hogy a CNG buszok már Miskolc tulajdonát képezik, hiszen a Fidesz azt hirdeti, hogy a város közel 10 milliárdos fejlesztéssel lett gazdagabb. A valóságban azonban az MVK csupán lízingeli a járműveket, amelynek terheit 10 évig kell az önkormányzatnak viselnie

- mondta hétfői sajtótájékoztatóján Jakab Péter.

A Jobbik helyi frakcióvezetője úgy fogalmazott:

„a fideszes vezetés csak a 6 millió forintos átadóünnepséget fizette ki, a buszokat azonban jórészt a következő városvezetőknek kell kigazdálkodniuk”.

A Jobbik szerint az MVK járatritkításokkal próbálja majd megspórolni a tetemes, havi 70 milliós lízingdíjat, aminek már most is vannak jelei: a tavaly decemberi járatritkítás után április 12-től újabb villamosok maradnak a garázsban a reggeli csúcsban, és várhatóan a buszok számát is csökkenteni fogják, hívta fel a figyelmet Jakab.

Az ellenzéki politikus tudni szeretné, honnan kívánja az önkormányzat előteremteni a CNG buszok lízingdíját anélkül, hogy tovább rontanák a szolgáltatás színvonalát, illetve milyen számítások készültek erről, mielőtt megkötötték volna a városháza szerint „kedvező lízingkonstrukciót”.