Mint ismert, a Keleti pályaudvar forgalmát egy vonatbaleset, a Nyugati és Déli pályaudvarokra befutó szerelvények zökkenőmentes haladását pedig műszaki hibák akadályozták. Nem túlzás azt állítani, hogy a hazai vasúti közlekedés összeomlott. A balul elsült tegnapi esetről lapunk is beszámolt. Várhatóan csak augusztus 27-én délelőtt állhat helyre a vasúti forgalom a Keleti pályaudvaron, mint azt a MÁV Zrt. vezérigazgatója ma tudatta.
"2010-ben a Fidesz azzal kampányolt, hogy újranyitja a korábbi kormányok által bezárt vasútvonalakat. Ehhez képest további közlekedési útvonalakat szüntetett meg" - nyilatkozta megkeresésünkre a Jobbik országgyűlési képviselője.
Dudás Róbert kiemelte:
Az nem állapot, hogy hazánkban egy vonatbaleset és műszaki problémák következtében se a Nyugati, se a Déli, se a Keleti pályaudvarra befutó vasútvonalak közül egyik sem működik üzemszerűen! Ezt sikerült elérni 2024-re? Aki pedig úgy dönt, hogy a vasút helyett a közúti közlekedést választja, azoknak pedig a sokszor járhatatlan hazai útviszonyokkal kell szembesülniük
- jelezte.
A kormányt bíráló reagálásában az ellenzéki politikus hozzátette, hogy a bezárt vasútvonalak mentén tájsebként éktelenkedő, elhagyatott állomásépületekkel is kezdeni kellene valamit. Mint mondta, a vasútvonalak megszüntetése, akárcsak a posták bezárása a vidék kivéreztetésének előfutárai.
Címlapkép: Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója (középen) a Keleti pályaudvar közelében történt baleset helyszínén tartott sajtótájékoztatón 2024. augusztus 26-án. MTI/Bruzák Noémi