Budapesti Jobbik: Metrókocsiban letöltendő kollektív büntetésre ítélték a fővárosiakat

Budapesti Jobbik: Metrókocsiban letöltendő kollektív büntetésre ítélték a fővárosiakat

Ha valamit várnak ma a fővárosban élők, az a metró felújításának befejezése, valamint, hogy európai körülmények között, biztonságosan utazhassanak. Ha mindez teljesül is valaha, az biztosan nem Orbánék érdeme lesz, hiszen ők inkább időzített bombákat hagytak az őket okkal elzavaró budapestieknek

– vélekedik a Jobbik budapesti elnöksége.

Felidézik, talán kevesen emlékeznek rá: a metrófelújítás céldátuma eredetileg 2017 volt, ma azonban – mint fogalmaznak – örülhetünk, ha az uniós támogatás felhasználásának véghatáridejére, 2023-ra végeznek. A fővárosi elnökség szerint pedig nyilvánvalóan nem könnyíti meg a helyzetet a BKV és az egyik osztrák kivitelező közötti vita, ugyanakkor súlyos adófizetői milliárdokról van szó, így egyáltalán nem érdektelen a tárgyalások kimenetele.

Önmagában elgondolkoztató, hogy már rég nem a metróvonalak – egyébként időszerű – felújításával kellene foglalkozni, hanem a hálózatok bővítésével. Az elmúlt esztendő felett még igazságtalan lenne pálcát törni, de a 2010 és 2019 közötti időszak, a Fidesz uralma alatt egyértelműen egy eltékozolt évtized volt és lojális vezetés ide vagy oda, már akkor is tudatosan büntették Budapestet

– vélik.

Úgy gondolják, a fővárosiak kollektív büntetését és nem utolsósorban az ipari méretű korrupciót igazolja az orosz metrókocsik beszerzése is.

Felelős politikusok – legyenek azok fővárosi vezetők vagy miniszterelnökök – ilyen szerelvényekre csak akkor ültetik fel a saját polgáraikat, ha konkrétan ez a céljuk. Mármint a felültetés. A sajtóban nemrég napvilágot látott vizsgálati dokumentumokból egyértelműen kiderül: okkal titkolóztak a metrókocsi-beszerzés körülményeiről. Az is világos, hogy a BKV nem véletlenül nem tárgyalta még a jelentést, ugyanis nagy bajban van. Nem elég a rozsda, a számtalan műszaki hiba, vagy a törött ülések – a meghibásodás aránya a teljes járműflottában már most 15 százalékos

– fejti ki a Jobbik budapesti elnöksége.

A normál működéshez a járművek 84 százalékára szükség van, s ha most kezdenék meg az állítólag felújított metrókocsik felújítását, talán az is késő lenne, vélekednek.

Az elnökség meglátása szerint egy ilyen volumenű beruházásnál az emberek joggal várják el, hogy jó minőségű, évtizedekre használható metrókocsikban utazhassanak, azonban – mint fogalmaznak –, Orbánék megtiltották, hogy a budapestiek új, korszerű szerelvényeken mehessenek munkába vagy az iskolába.

Joggal merülhet fel sokakban a gyanú, hogy az ügylet csupán egy simlis alku lehetett – grátiszba a paksi mutyi mellé – ami kizárólag néhány ember, köztük a miniszterelnök önös érdekeit szolgálta. A budapesti Jobbik bízik abban, hogy a főváros vezetése mihamarabb kivizsgálja a metrófelújítás körülményeit, és ha szabálytalanságot talál, annak lesznek következményei. A metrókocsi-beszerzés tekintetében ugyanakkor követeljük a teljes nyilvánosságot, őszinte képet a járműállomány állapotáról, ezenfelül a beszerzés felelőseinek haladéktalan megnevezését és elszámoltatását

– vélekedik a budapesti Jobbik.