Egészen félelmetes módon használja ki Karácsony Gergely azt, hogy az ellenzéki előválasztáson minden kontroll nélkül költhet mindenféle pénzeket.
Az MSZP-P-LMP által támogatott miniszterelnök-jelölt nem hagyományos kampányt folytat, legalábbis nem a klasszikus door to door módszer szerint készül az előválasztásra, inkább a közösségi médián keresztül és óriásplakátokon próbálja megszólítani a választókat.
Erre viszont óriási pénzeket költ el, miközben egyébként a kormányzati propagandaköltéseket ekézi.
Íme 5 indok, hogy miért fontos Orbánnak, hogy Karácsony legyen az ellenfele
Még egy hét sem telt el azóta, hogy Karácsony Gergely a miniszterelnök-jelölti vitában igyekezett magát konszenzuális jelöltként beállítani, aki nemcsak a kormánykritikus tábort, hanem a nemzet egészét kívánja képviselni, ám máris éles és személyeskedő támadást indított jelölttársai ellen.
Láthatjuk, hogy még a szintén sokat költő DK-s Dobrev Klára is bőven lemaradt a Karácsony mögött.
Nem sokat változnak az arányok, ha az elmúlt hét (szeptember 18-24. közti időszak) költéseit vizsgáljuk. Karácsony Gergely (25,9 millió forint) majdnem a dupláját költötte annak, mint amit a jelölt társai összesen hirdetésre fordítottak (15,63 millió forint).
Az pedig megint csak újabb kérdéseket vet fel, hogy Budapest Főváros Önkormányzata miért szállt be Karácsony Gergely Facebook-költéseibe 102.372 forinttal az elmúlt héten.
Egyébként hiába az átlagosan napi 2,3 millió forintos hirdetési költség, az igazán nagy durranás mégis elmarad. A Telex Lájkbajnoksága szerint például a tizedannyi pénzből kampányoló a jobbikos Jakab Péter több megosztást generált az elmúlt héten, mint a főpolgármester, így azért felmerülhet a kérdés, érdemes-e ennyi pénzt elégetni Karácsony Gergely facebookos tartalmaira.
Karácsony ötször annyi pénzt költött Facebook-hirdetésekre, mint a többi miniszterelnök-jelölt összesen
Ahogyan megírtuk, a Facebookon szinte mindenhol Karácsony Gergely fizetett hirdetéseibe lehet futni mostanában. Mint kiderült, a főpolgármester augusztus 21. és 27. között 11 500 000 forintot költött, Dobrev Klára 411 000, Jakab Péter pedig mindössze 172 000 forintért hirdetett a közösségi oldalon, noha a Jobbik elnöke és miniszterelnök-jelöltje interakciók tekintetében uralja a Facebookot a magyar közéleti szereplők között.
Főleg akkor érdemes ezen eltűnődni, amikor már reggel 7-kor kiteszi az ellenzéki előválasztás aktuális részvételi adatait, miközben a hivatalos számok csak két órával később, reggel 9-kor jelentek meg.