Karácsony egy hónap alatt egy budai lakás árából, több mint 71 millió forintból hirdette magát

Karácsony egy hónap alatt egy budai lakás árából, több mint 71 millió forintból hirdette magát

Egészen félelmetes módon használja ki Karácsony Gergely azt, hogy az ellenzéki előválasztáson minden kontroll nélkül költhet mindenféle pénzeket. 

Az MSZP-P-LMP által támogatott miniszterelnök-jelölt nem hagyományos kampányt folytat, legalábbis nem a klasszikus door to door módszer szerint készül az előválasztásra, inkább a közösségi médián keresztül és óriásplakátokon próbálja megszólítani a választókat. 

Erre viszont óriási pénzeket költ el, miközben egyébként a kormányzati propagandaköltéseket ekézi. 

Íme 5 indok, hogy miért fontos Orbánnak, hogy Karácsony legyen az ellenfele

Még egy hét sem telt el azóta, hogy Karácsony Gergely a miniszterelnök-jelölti vitában igyekezett magát konszenzuális jelöltként beállítani, aki nemcsak a kormánykritikus tábort, hanem a nemzet egészét kívánja képviselni, ám máris éles és személyeskedő támadást indított jelölttársai ellen.

A Facebook adatai szerint 2021. augusztus 26. és szeptember 24. között Karácsony Gergely 71,5 millió forintot szórt el a Facebookon. Ennyiből már a budai oldalon, Budapest XI. kerületében is lehet vásárolni új építésű lakásokat, a zöld övezetben. 

Láthatjuk, hogy még a szintén sokat költő DK-s Dobrev Klára is bőven lemaradt a Karácsony mögött. 

Nem sokat változnak az arányok, ha az elmúlt hét (szeptember 18-24. közti időszak) költéseit vizsgáljuk. Karácsony Gergely (25,9 millió forint) majdnem a dupláját költötte annak, mint amit a jelölt társai összesen hirdetésre fordítottak (15,63 millió forint).

Az pedig megint csak újabb kérdéseket vet fel, hogy Budapest Főváros Önkormányzata miért szállt be Karácsony Gergely Facebook-költéseibe 102.372 forinttal az elmúlt héten. 

Egyébként hiába az átlagosan napi 2,3 millió forintos hirdetési költség, az igazán nagy durranás mégis elmarad. A Telex Lájkbajnoksága szerint például a tizedannyi pénzből kampányoló a jobbikos Jakab Péter több megosztást generált az elmúlt héten, mint a főpolgármester, így azért felmerülhet a kérdés, érdemes-e ennyi pénzt elégetni Karácsony Gergely facebookos tartalmaira. 

Karácsony ötször annyi pénzt költött Facebook-hirdetésekre, mint a többi miniszterelnök-jelölt összesen

Ahogyan megírtuk, a Facebookon szinte mindenhol Karácsony Gergely fizetett hirdetéseibe lehet futni mostanában. Mint kiderült, a főpolgármester augusztus 21. és 27. között 11 500 000 forintot költött, Dobrev Klára 411 000, Jakab Péter pedig mindössze 172 000 forintért hirdetett a közösségi oldalon, noha a Jobbik elnöke és miniszterelnök-jelöltje interakciók tekintetében uralja a Facebookot a magyar közéleti szereplők között.

Főleg akkor érdemes ezen eltűnődni, amikor már reggel 7-kor kiteszi az ellenzéki előválasztás aktuális részvételi adatait, miközben a hivatalos számok csak két órával később, reggel 9-kor jelentek meg