Az NHK tévécsatorna szombaton arról számolt be, hogy a drámai drágulás hátterében a megnövekedett - és részben be nem tervezett - szállítási költségek állnak, emellett jelentősen emelkedett az építési anyagok ára és a munkabérek átlaga is.
A szervezők egy hete közölték, hogy nem Tokióban rendezik meg a 2020-as játékok pályakerékpáros versenyeit, ami 1,8 milliárd dolláros megtakarítást eredményez. Tokióban így nem épül 100 millió dolláros biciklicsarnok, helyette a 120 kilométerre található Izu ad otthont a pályakerékpárosok, továbbá a hegyikerékpárosok küzdelmeinek is.
A hónap elején derült ki, hogy az eredetileg terezett 2,1 milliárd helyett a központi stadion csak 1,3 milliárd dollárból épül majd fel. A japán kormányra és az olimpiai szervezőkre óriási nyomás nehezedett, miután kiderült, hogy a nyertes pályázatban a Nemzeti Stadion megépítése a korábban becsültnél kétszer drágább lett volna. A megnövekedett költségek miatt szeptemberben lemondott Simomura Hakubun sportminiszter.