Az arculatváltás önmagában sem lehet teljesen indokolt lépés egy ilyen monopolhelyzetben lévő vállalatnál, de ha ettől el is tekintünk, néhány érdekességgel még szolgál a dizájnváltás.
Az egyik, hogy az MVM honlapján látható, "energiával körbevett" táj eredeti képe egy egyszerű stockfotó, amit szemfüles Tumblr-felhasználók meg is találtak egy kolumbiai ingatlankereskedő cég, a Frontera Real honlapján. Az eredeti fotóról csak a háttérben lévő város, valamint az energiát jelképező effektek sora hiányzik.
Van azonban egy másik említésre méltó dolog is, ami az MVM új reklámfilmjében szerepel. Ebben ugyanis a fővárosi jeleneteknél látható, a Duna energiáját szimbolizáló fényjáték visszafelé sodródik, mint ahogy azt a Dunától várnánk:
Az MVM a vs.hu-nak cáfolta azokat a híreket, hogy az arculatváltás több milliárd forintba kerülne. Levelükben ugyan nem írtak konkrét számokat, de annyit igen, hogy "az előzetes becslések alapján a csoportszintű arculatváltás teljes költsége meg sem közelíti a milliárdos nagyságrendet."