Az NKI szerint 10 évig nem nyilvánosak a sztrádakoncesszió háttérszámai

Az NKI szerint 10 évig nem nyilvánosak a sztrádakoncesszió háttérszámai

A magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadná a hazai sztrádahálózat üzemeltetését, valamint a még hiányzó szakaszok építésének finanszírozási terhét a kormányzati szektoron kívül levő piaci szereplőknek, írja a Népszava. Az erről szóló tenderre jövő hétfőig jelentkezhetnek az érdeklődök, ezután már nem fogadhat be a pályázatot kiíró Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI).

Viszik az utat is: 35 évre magánkézbe szerveznének 2000 kilométernyi magyar gyorsforgalmi útszakaszt

Igencsak érdekes felhívás jelent meg hétfő reggel az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében - szúrta ki a 24.hu. A kaszinókoncessziókat is kezelő Nemzeti Koncessziós Iroda által közzétett felhívás szerint közel 2000 kilométer gyorsforgalmi útszakaszt adnának koncesszióba.

Az ezt követő tárgyalásos szakaszban a jelentkezőkkel az iroda, illetve az azt felügyelő Rogán Antal vezette Miniszteri Kabinetiroda tárgyal, majd tervek szerint legjobb ajánlatot tevő céggel még az idei esztendőben aláírnák a 35 éves szerződést.

A koncesszió életbe lépését követően a következő 35 évben a nyertes cég vagy konzorcium építhetné tovább, valamint tarthatná karban a gyorsforgalmi úthálózatot Magyarországon, ezzel pedig évtizedekre jelentősen szűkülne a verseny ezen a piacon.

Rogánék nem garantálják, hogy magyarok nyerik a 35 évre szóló autópálya-koncessziót

Ahogy az a napokban kiderült, mintegy 2000 kilométer gyorsforgalmi útszakaszt bocsátana koncesszióba a Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI) az általa közzétett autópálya-koncessziós felhívás szerint. Ez azt jelenti, hogy "a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének és felújításának, valamint üzemeltetésének és fenntartásának feladatait" törvényes monopólium keretében adnák oda, méghozzá 35 évre.

Rogán Antal egy háttérbeszélgetésen az állítólagos forráshiánnyal magyarázta a sztrádák üzemeltetésének koncesszióba adását, mert szerintük az Európai Unió nem ad pénzt pályaépítésre amellett, hogy a költségvetési források is szűkösek.

A Népszavát az Európai Bizottság korábban arról tájékoztatta, valójában Brüsszel adna pénzt sztrádaépítésre a helyreállatási alapból, ehhez azonban több környezetvédelmi előírást is teljesíteni kellene.

Az Orbán-kormány már tényleg azzal védi az autópályák kiárusítását, hogy „de a Gyurcsány is"

Gyurcsány Ferenc egykori miniszterelnök kormánya 75 évre adta koncesszióba a repülőteret és külföldieknek, devizahitelre adta koncesszióba az M6-os autópályát, amin a magyar állam rengeteget veszített - írta a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében.

A Transparency International adatigényléssel fordult NKI-hoz, hogy utóbbi mutassa be azokat a számításokat, amelyek indokolják a 35 éves időtartamot.

A Transparency arról tájékoztatta a Népszavát, miszerint a hivatal elutasította adatigénylésüket arra hivatkozva, hogy az döntés-előkészítő anyag, így szerintük 10 évig nem nyilvános. Nagy Gabriella, a Transparency programvezetője a lapnak elmondta, fontolgatják, hogy az adatigénylésnek bírósági úton szerezzenek érvényt.