És azt tudták, hogy megújult a Keleti pályaudvar?

Itt a bizonyíték, hogy a sikerpropaganda is legalább olyan káros lehet az egészségre, mint egy hosszú hétvége Ibizán.

Mint ismert, a Fidesz a hódmezővásárhelyi bukta után (ami egyes fideszes vélemények szerint nem is a fideszé, inkább az ellenzék veresége volt) úgy döntött, sürgősen le kell jönni a Soros-féle tudatmódosító cuccról, mert még a saját közönség között sem sikerült maradéktalanul teríteni az anyagot.

Így tehát kiadták: az "elért" sikerekre kell koncentrálni.

Ezt a műfajt persze lehet jól csinálni, viszont óriási csapdákat rejt. 

Ez ugyanis a tények világa, nem pedig egy távol élő ember elleni ködszurkálás, így nem csoda, hogy nemcsak az újságírók, de az egyszerű kommentelők is szana-széjjel szedik, lévén az elért "sikereket" a saját bőrükön érzik. 

Lásd itt

Rónaszékiné Keresztes Monika, a Fidesz nemrégiben háttérbe szorított politikusa jó munkásemberként gyorsan összeszedett egy tételes listát, aminek persze szinte minden pontját széjjel lehet szedni, mégis van egy olyan rész, amin már az is könnyezve röhög, aki eddig úgy kerülte a magyar politikát, mint Németh Szilárd az Arany János Összest.

Ebből a posztból az is posztból kiderült, hogy megújult többek között a Ferenciek tere, az Erkel Színház, a Mátyás templom, a Várkert Bazár, "szinte az egész 8. kerület", a Sasadi út és környéke, elkészült a 4-es Metró, új egyetem született és épült, a Ludovika és most épül a Campus kollégiuma, befejeződött a Széll Kálmán tér felújítása - szól a fideszes termékbemutató.

Ezek persze igazak, többnyire. Valóban megújult például a Várkert bazár, többszörösen túlárazva, többszörösen átadva, mindezt úgy, hogy már most amortizálódik. A felújítás természetesen nagyobb részben uniós pénzből valósult meg.

Ahogyan a 4-es metró is, félbehagyása már csak az építkezés megkezdésénél lett volna nagyobb ostobaság. Demszky álmát be kellett fejezni, miközben a bővítésről még álmodni sem lehetett gazán. De ha már bevették a listába, akkor legalább a színfalak mögött kapják el a kivitelők gallérját, és kérdezzék meg tőlük, hogy miért is ázik be a pár éves infrastruktúra, hgy időnként miért kergülnek meg az automata szerelvények, vagy kérdezzék meg az üzemeltetőt arról, hogy miért is olyan koszosak az állomások, mint a 3-as metró.

Valóban átalakították a Sasadi úti csomópontot, megnövelve a főváros nyugati kapujának kapacitását, ezzel lehetővé téve, hogy még több autó araszolhasson a belvárosi dugóban, miközben pár száz parkolócskát építettek egy olyan csomóponthoz, ahol óránként 5400 autó jön be a városba. Szép munka, mindezt 8 milliárd forintból. Inkább ne csináltak volna semmit.

Igen, valóban felújították az Olimpiai parkot. Szép lett. Gratulálunk, nagy munka lehetett. Én is felástam ősszel a kertet, hamarosan jöhet a tavaszi ásás is.

Valóban elkészült a Mátyás-templom felújítása, amit 2006-ban kezdtek el... Végül nagy nehezen, jelentős csúszással végeztek, a költségek pedig elszálltak. Szóval a szokásos.

Tényleg felújították a Széll Kálmán teret. Vagyis kicserélték a burkolatot, a síneket, ültettek néhány fát, és elsöpörték a szemetet (azóta le is rohadt szépen, a szemét is visszaköltözött) Ezen kívül semmit, egy koncepciótlan, elavult autópálya-csomópont maradt a belvárosban. 

Valóban megújul a Ludovika, vagyis a kormány legkedvesebb felsőoktatási intézménye, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem. Úgy negyvenmilliárd forintból. Persze ez semmi az új Puskás aréna majd 200 milliárdjához képest, de ezért várjunk türelemmel, messze még a vége.

Mégis, a szívemnek legkedvesebb rész most jön: 

megújult a Keleti pályaudvar.

Nem, sajnos nem újítottáttok fel kedves Rónaszékiné Keresztes Monika. Amire Ön tetszik gondolni, az két kormányablak a Nyugati és a Keleti pályaudvaron. Utóbbi 35 millió (!!!) forintba került, de még ennek a döbbenetesen nagy összegnek is a 85 százalékát az Unió adta. 

Az épület többi részéhez nem nyúltatok. Semmennyire. Az továbbra is rohad, a Nyugati esetén pedig még be is ázik. 

Persze lehet, hogy a Baross térre tetszik gondolni (ez a pályaudvar előtti tér), igen, ez is megújult. Nagyon szép betontenger, amit úgy alakítottatok ki, hogy még véletlenül se lehessen kötöttpályás közlekedést rávezetni, nehogy az autópálya-csomópont jelleg csorbuljon.