Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője szerdán Andy Vajna tévéjében blöffnek nevezte, hogy visszalépnének attól a javaslattól, amely szerint nem lenne lehetséges önkényuralmi jelképek kereskedelmi felhasználása. A témát megvitatták és
"semmilyen döntést nem hoztak, megállapították, hogy a kérdés bonyolult",
inkább a célokat szerették volna kijelölni. Az MTI tudosítáa szerint hozzátette: a cél az, hogy akár jópofának tartja valaki, akár nem,
"se horogkeresztes pólót, se sarló-kalapácsos sört ne lehessen árulni".
Hangsúlyozta: a józan ész szabályait be kell tartani, például a művészeti felhasználást, adott esetben egy kiállításon történő bemutatást meg kell engedni. Vannak olyan termékek is, amelyek a vörös csillagot nem önkényuralmi jelképként használják - fogalmazott a Fidesz frakcióvezetője -, egy ásványvíz- (San Pellegrino) és egy tornacipőmárkát (Converse) említve példaként. A Heinekennel kapcsolatban ugyanakkor azt mondta: épp ez a cég volt az, amely 1951-ben levette söréről a vörös csillagot (nem vette le), mert értelmezése szerint önkényuralmi jelképként volt értékelhető.
Kósa Lajos a tervezett szabályozással kapcsolatban azt mondta: meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy adott esetben ezt egy nemzetközi fórumon is meg tudják védeni.
Érdekes ugyanakkor, hogy pont az érintett miniszter, Szijjártó Péter nem szólalt még meg az ügyben, de ugyanolyan hallgatag Rogán Antal is - esetleg újabb hatalmi eltolódásoknak vagyunk szemtanúi.