Közel 11 milliárdot szórhatott el Rogán tárcája a szuverenitásról szóló nemzeti konzultációra

Közel 11 milliárdot szórhatott el Rogán tárcája a szuverenitásról szóló nemzeti konzultációra

A propagandaminiszter nevével fémjelzett minisztérium a NER-kedvenc médiavállalkozó Balásy Gyula cégeire bízta a kommunikációs feladatokat és a közpénzmilliárdokat.

Érdekes szerződésekre bukkant a Magyar Hang a Közbeszerzési Értesítő keddi számában. A lap arról ír, hogy a dokumentum a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) egyik, összesen bruttó 30 milliárd forint értékű szerződéscsomagját mutatta be, amellyel több mint húsz állami-kormányzati szervezet kommunikációs feladatait bízták az Orbán-kormány kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula médiacégeire.

A keretszerződéseket sorozatban elnyerő New Land Media és Lounge Design Kft.-k mások mellett az adóhatóság, a rendőrség, illetőleg a Nemzeti Filmintézet részére vállaltak el médiaügynökségi feladatokat.

A tételek közül ugyanakkor toronymagasan kiemelkednek a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda által adott munkák

– fogalmaz a portál, amelyik négy olyan részmegállapodást talált, amelyekkel Rogánék az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációs feladatokkal”, és a választópolgárok életét kiemelten érintő döntésekkel kapcsolatos feladatokkal bízták meg a Balásy-cégeket.

E megbízások pedig együttesen bruttó 21 milliárdot tesznek ki a 30 milliárdos teljes keretből

– világítanak rá.

Csaknem 11 milliárdot áldoztak a célért

A Magyar Hang arra is kitér, hogy az „Európa jövőjét érintő” cirkalmas körülírás a gyakorlatban kék kormányzati plakátok tömegét, és a NER médiáját elárasztó propagandahirdetéseket jelenti.

Mégis érdekes, hogy a négy megbízásból hármat 2023. november 10. és december 31. között kellett teljesítenie a New Land és a Lounge Media cégeknek, bruttó 10,9 milliárd forint értékben

– jelezték.

Rámutattak, hogy voltaképpen ugyanezen időszakban zajlott szuverenitás védelméről szóló konzultáció, melynek íveit a kormány szerint másfél millióan töltötték ki, valamint küldték vissza, és joggal feltételezhető, hogy

Balásy Gyula cégei az újabb, 2023-as nemzeti konzultáció kampányára és kivitelezésére költhették ezt a pénztömeget.

A két befutó pályázó országos és megyei lapokban, mozikban és közterületi reklámfelületeken kell, hogy hirdesse a kormányzati üzeneteket – de megbízásuk kiterjedt a kreatív munkákra, reklámgyártásra, grafikai tervezésre is – derült ki a szerződésből.

Mindemellett az idei évre is szerződést kötött a kommunikációs hivatal a két kormánykedvenc médiaügynökséggel, 2024 végéig bruttó tízmilliárdos megbízást adtak nekik a rogáni üzenetek közvetítésére.

A befutó Balásy

Ugyanakkor a lap írásban kérdezte meg a Rogán-féle Miniszterelnöki Kabinetirodát jelesül arról, hogy a Balásy-vállalkozásoknak adott tavalyi munkák valóban a 2023-as nemzeti konzultációra vonatkoztak-e. Egyelőre nem válaszoltak a megkeresésre.

Ismert, a G7 gazdasági portál februárban írta meg, hogy a kormányzati propagandagépezet 2015 és 2023 között 1360 milliárd forintot költött az állami kommunikációra, főként állami vállalatok, cégek médiamegbízásain keresztül. Ráadásul a lap szerint

a megbízások túlnyomó hányadát, 75 százalékát a Balásyhoz köthető vállalkozások nyerték vagy kapták meg.

(Címlapkép: Rogán Antal és Gulyás Gergely miniszterek - Béli Balázs/Alfahír)