Lázár felvázolta, hogyan változik a tarifarendszer az állami közlekedésben márciustól

Lázár felvázolta, hogyan változik a tarifarendszer az állami közlekedésben márciustól

A vármegyebérleten és az országbérleten kivételével minden más eddigi bérlettípus megszűnik.

Március elsejétől változik a tarifarendszer az állami közlekedésben, a vármegyebérleten és az országbérleten kívül minden más eddig használt bérletet megszüntetnek - jelentette be az építési és közlekedési miniszter keddi sajtótájékoztatóján Debrecenben.

Lázár János elmondása szerint új napi kedvezményes jegyet is bevezetnek: a vármegye24 napijegy 999 forintba, a Magyarország24 napijegy 4999 forintba fog kerülni, és korlátlanul felhasználható a MÁV és a Volán összes járatán.

Az eddigi 65-féle kedvezményből 22 marad meg március 1-jétől, és valamennyi 50 százalékos kedvezményes utazásra jogosít majd

- ismertette a fideszes tárcavezető.

A 65 év felettiek ingyenes utazási kedvezményét kiterjesztik a 14 év alattiakra is, a 14 -25 év közöttiek, ha nem vesznek bérletet, 50 százalékos kedvezménnyel utazhatnak csakúgy, mint a közszolgálatban - oktatásban, egészségügyben - dolgozók, amennyiben regisztrálnak a kedvezmény igénybevételére - ismertette a részleteket Lázár.

Jelezte azt is, hogy a 65 év alatti életkorú nyugdíjasok kedvezményesen vásárolhatnak vármegye-, illetve országbérletet, az eddig 90 százalékos kedvezménnyel utazóknak - fogyatékosok, tartós betegek és a nagycsaládosok - szintén ingyenes lesz a közlekedés a MÁV és a Volán járatain az országban.

A miniszter Budapestre kitérve azt mondta, szerinte "elbambulták" a főpolgármesteri hivatalban a decemberben lejárt szerződés megújítását, a fővárosnak fizetési kötelezettsége van, a közlekedésben sincs "ingyen ebéd", a HÉV, a MÁV, a Volán közszolgáltatás, az utazásért valakinek fizetnie kell. Lázár szerint a kormány és a tárca is megállapodásra törekszik, ezért újabb ajánlatot tett a fővárosnak. Terveik szerint a Budapest bérlettel lehet majd utazni a Volán- és MÁV-járatokon, amennyiben a vármegye- és az országbérleteket az összes BKK-járaton elfogadják.

Lázár János az MTI híradása alapján arról is szólt, szerinte öt éven belül érdemben változik meg a közlekedési infrastruktúra a kelet-magyarországi térségben, ami jelentősen hozzájárul, hogy a Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen háromszög a Közép-Kárpát-medence központja legyen.

(Címlapkép: Lázár János építési és közlekedési miniszter az állami támogatású közösségi közlekedés tarifarendszerének váltásáról tartott sajtótájékoztatón Debrecenben 2024. január 9-én. MTI/Vajda János)