Lázár János: Nem tudjuk varázsütésre megújítani a MÁV-ot

Lázár János: Nem tudjuk varázsütésre megújítani a MÁV-ot

30 év hátrányunk van, de nekiállunk – jelezte az építési és közlekedési miniszter, aki szerint van a magyar vasútnak elég baja, így nem nézi jó szemmel, hogy hergeljék az utasokat.

A MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudjuk varázsütésre megújítani – 30 év hátrányunk van, de nekiállunk

– írta hétfői Facebook-bejegyzésében az építési és közlekedési miniszter. Lázár János konkrétumként elárulta: "közel 850 milliárd forintból mintegy félezer kilométernyi sínt újítunk fel, újraindítjuk a hazai IC-kocsik gyártását és jó minőségű használt járműveket szerzünk be".

"Amit viszont rövid idő alatt meg lehet változtatni, az az utasokhoz való hozzáállás: az utasok érdemi segítése és támogatása azokban a nehéz helyzetekben, amiket a megörökölt flotta- és infrastruktúra-állapotok okoznak. Ezt várom el elsőként a MÁV-csoport új vezetésétől, amelyet a hétfő reggeli találkozásunk alkalmával mutattam be a vállalat igazgatóságának és felügyelőbizottságának, illetve az érdekképviseleti vezetőknek" – számolt be a fideszes tárcavezető.

Majd azt is hozzátette:

A zártkörű megbeszélésen azt is egyértelművé tettem, hogy a magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre. Azt is elvárom a MÁV-csoport új vezetőitől, hogy személyesen vegyenek részt a MÁV-ról – eddig azonban jószerint a MÁV nélkül – zajló vitákban.

Lázár János a mondandóját úgy zárta:

"Van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat."

Valószínűsíthető, hogy utóbbival a miniszter a közlekedési szakértő, egyben volt főpolgármester-jelölt Vitézy Dávidra célzott.

Vitézy ezt meg is jegyezte reagáló posztjában, aki szerint Lázár valóban neki üzengetett.

Pontosan ugyanezt, sőt, ennél picit többet is bejelentett Lázár 14 hónappal ezelőtt – akkor még 1200 milliárdot ígért, most már csak 850-et, de a gyakorlatban azóta se történt semmi

– jelentette ki, és több ismétlés után arra figyelmeztetett, inkább azt érdemes nézni, amit Lázár János csinál, nem azt, amit mond.

(Címlapkép: Lázár János építési és közlekedési miniszter érkezik a MÁV Zrt. igazgatóságának és felügyelőbizottságának alakuló ülésére a MÁV budapesti székházban 2023. május 15-én. MTI)