Márpedig a talaj viszonylag sík, így semmi nem indokolja, hogy ilyen extrém áron épüljön meg az autópálya.
A 24.hu a brüsszeli válaszokra hivatkozva azt írja, az Európai Bizottság (EB) nem fogja finanszírozni sem az M4-es autópálya Berettyóújfalu–országhatár közötti szakaszát, sem az M35-ös sztráda 4-es főúttól Berettyóújfaluig és a 481-es útig történő megvalósítását, ha
a magyarok nem támasztják alá megfelelően, miért ilyen drága a beruházás.
Azt írják, az M4-es autópálya pályázatának 27 pontjában is magyarázatot kért az EB, például amiatt is, hogy az M4-es sztráda folytatódna a romániai oldalon az észak-erdélyi autópályával, a Suplacu de Barcau–Bors közötti A3-masban, de a román tervek már változtak, így a magyar útnak a semmi közepén lenne vége.
Nagyobb baj, hogy a magyar oldalon a beruházás teljes költsége kilométerenként 4,5 milliárd forint, ebből az építés maga 3,5 milliárd.
A projektet természetesen a Mészáros Lőrinccel is folyamatos üzleti kapcsolatban álló a Duna Aszfalt Kft., a Hódút Kft., illetve az A-Híd Zrt. végzi.
Az Unió arra is választ vár, hogy az útépítések körüli kommunikációra miért szánna a kormány 1,2 millió eurót.