A hírt először a Eurostar szuperexpresszeket közlekedtető cég közölte a Twitter közösségi üzenőportálon. Az első, rövid bejelentésben még csak annyi szerepelt, hogy az alagút füstérzékelői jeleztek, és ezért a Eurostar vonatok közlekedését felfüggesztették Nem sokkal később a délkelet-angliai Kent megye rendőrsége közölte, hogy egy kamion gyulladt ki az egyik teherautó-szállító szerelvényen az alagút franciaországi végén. Az alagút felé tartó szerelvényeket ezután leállították és visszaindították kiinduló állomásaikra, a vasúti közlekedést pedig egész napra felfüggesztették.
A riasztás idején egy szerelvény haladt az alagútban Anglia felé; ennek utasait kimenekítették. Sérülés a hatóságok beszámolója szerint nem történt.
A Eurostar szombat délután Londonban bejelentette, hogy a nap folyamán már nem tud további szerelvényeket indítani, mivel az alagútpárt mindkét irányban lezárták. A cég kérte azokat az utasokat, akiknek szombatra szóló menetjegyük volt, hogy ne is menjenek ki a pályaudvarra. A kenti rendőrség szóvivője is arra hívta fel a figyelmet, hogy az utasoknak jelentős késedelmekre kell számítaniuk, mivel a kigyulladt teherautót szállító szerelvényt ki kell vontatni az alagútból, és utána az alagutat át is kell szellőztetni.
Az 1994-ben megnyílt Csatorna-alagútban háromféle vonat közlekedik. Az óránként 300 kilométeres sebességgel haladó Eurostar szuperexpresszek utasokat szállítanak közvetlenül London, Párizs és Brüsszel, illetve több köztes célállomás között. A Le Shuttle-szerelvényeken személyautók, motorkerékpárok és buszok kelhetnek át Folkestone-ból Calais-ba és vissza, emellett külön, teherautók szállítására kialakított, konténerszerű vasúti kocsikat vontató szerelvények is közlekednek a két part között. A szombati baleset ez utóbbiak egyikét érintette.
A tűzriasztásokat nagyon komolyan veszik az alagút biztonságáért felelős hatóságok, miután már két súlyos tűzeset is történt az átkelő megnyitása óta.
Az eddigi legnagyobb tűzvész 1996-ban következett be, amikor egy teherautó-szállító vonaton kigyulladt egy kamion. Akkor a károk helyreállítása 200 millió fontba (85 milliárd forintba) került, és az Anglia felé tartó szerelvények fél évig csak úgy tudtak közlekedni, hogy a sérült szakasz előtt átmentek a szembejövő forgalmat lebonyolító másik alagútba. Ez komoly mértékben csökkentette a kapacitást és meghosszabbította a menetidőt. Jelentős károkat okozó tűz volt az alagútban 2008 őszén is, amikor szintén egy teherautó gyulladt ki.
A Eurotunnel társaság által üzemeltetett, a délkelet-angliai Folkestone és a franciaországi Calais között kiépített alagútrendszer két fő vasúti alagútból és egy harmadik, karbantartási és menekülő útvonalként szolgáló szűkebb alagútból áll. Az 50 kilométeres hálózatból 39 kilométernyi halad a tengerfenék alatt; ez a világ leghosszabb tengeralatti vasúti alagútszakasza.