Bár a tavaly decemberi bejelentés óta sem a magyar kormány, sem az önkormányzat, de még a kínai cég sem közölt részleteket a szegedi BYD-gyárberuházásról, hétfőn már tervek is érkeztek az építésügyi hatósághoz a beruházásról - írta meg a Szegeder.
A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalnak benyújtott tervek alapján egyelőre két gyártócsarnok alapozására szeretnének engedélyt kérni a gyár tervezői. A két épület közvetlenül egymás mellett létesül, a nagyobbik mintegy 340 méter hosszú lesz.
A dokumentumokból szerint a nagyobbik csarnok az autók karosszériájának formázására szolgálna 4 hektáron, míg a kisebbik egy könnyűfémes, kompozitanyagokkal foglalkozó üzem lenne, ami majdnem feleakkora területet foglalna el.
A lap azt írja, ahhoz, hogy felhúzhassák a BYD-gyárat, megfelelően erős talajra van szükség. A munkákat ezért azzal kezdik majd, hogy a hullámos területről teljesen lehámozzák a termőföldet 50 centiméter mélységig, mintegy 40 hektáron, utána a még mindig hullámos felszínt kiegyenesítik. Erre aztán már ráteríthetik azokat a teherbíró rétegeket, például zúzottkövet, amik megtartják majd az épületeket.
Kiderült az is, hogy a 40 hektáros terület északi és déli szélén három víztároló is épülne, amelyek összesen 37 millió liter csapadékot tudnak majd eltárolni,
amik többek között a BYD leendő gyárának hatalmas, burkolt felületeiről lefolyó esővíz tárolására szolgálnak majd.
Botka László szegedi polgármester egyébként korábban bejelentette, hogy munkásszálló is fog épülni a BYD-gyár miatt.
Mint megírtuk, egyre nagyobb népszerűségnek örvend Magyarország az ázsiai munkavállalók körében, miután ezt a folyamatot az Orbán-kormány gőzerővel támogatja. Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikai államtitkár nemrég elárulta, jelenleg több mint 10 ezren dolgoznak hazánkban, ami azt jelenti, hogy 2022-höz képest a számuk megháromszorozódott a tavalyi évben. A fideszes politikus elmondása alapján összesen nagyságrendileg már 120 ezer vendégmunkás van az országban.
(Címlapkép: A Miniszterelnöki Sajtóiroda által közreadott képen Orbán Viktor miniszterelnök (b) és Vang Csuan-fu, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cége, a kínai BYD alapító-elnöke (j) a BYD autógyárban, a dél-kínai Sencsenben 2023. október 19-én. MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán)