A MÁV még januárban írt ki tendert 1352 plusz opcionálisan lehívható 338 gépjármű tartós bérletére és az így létrejövő flotta üzemeltetésére.
Az alapmennyiségbe több mint 400 személyautó is beletartozik, ezek indokoltságára kérdezett rá írásban Ander Balázs jobbikos képviselő a fejlesztési miniszternél.
Ander szerint a lépés "kimagyarázhatatlan", ha figyelembe vesszük, hogy az utasok "ősöreg, ócskavasnak való, kohószökevény" vasúti kocsikon kénytelenek zötykölődni a mellékvonalakon.
A képviselő szerint inkább új szerelvényekre lenne szükség a meglévő, lejárt élettartalmúak helyett.
Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter helyett Fónagy János államtitkár volt kénytelen kiizzadni magából valami épkézláb választ.
De sikerült?
Fónagy szerint a havária-elhárítási munkák, felújítási és karbantartási feladatok indokolják, hogy "a munkaterület időjárási és útviszonyoktól függetlenül megközelíthető legyen közúti járművekkel is".
Igen, a MÁV vezetői szerint erre kell ennyi személygépkocsi.
Miközben a magyar vasúthálózat nagyjából a működőképességének határán egyensúlyozik, a szükséges fejlesztéseket pedig még akkor sem sikerülne uniós pénzből pótolni, ha a brüsszeli források jelentős része nem a csókosok ölében landolna.
Lecseréli járműparkját a MÁV
Érzik odafent a lényeget, a prioritásokat. Elvégre mégsem furikázhatnak a tekintetes vezérigazgató urak és hölgyek 2-3 éves autókban, sőt, valami egészen groteszk, mucsai, hallatlan dologként: vonattal, ahol - skandallum - vegyülni kéne a pórnéppel. Arról nem is beszélve, hogy így 'majd mindennap elkésnének a munkából.A keretszerződés a MÁV-csoport részére történő közúti gépjárműpark tartós bérlete és teljes körű flottarendszerű üzemeltetéséről szól.