Még egy év mire kiderül, milyen lesz a Városliget

A Liget Budapest projekt miniszteri biztosa, Baán László legalábbis erről beszélt.

Hozzáfűzte: valamennyi benyújtott tájépítészeti pályázat, így a győztes is jelentős zöldfelület növekedéssel számol. Ma a Városliget területének 60 százaléka zöldfelület, ez 65 százalékra nőhet a projekt megvalósításának végére.

"Zöldfelület" helyett fákat!

Ezzel szemben civilszervezetek továbbra is azt kérik Lázár János kancellária minisztertől, hogy állítsa le a feleslegesnek tűnő pusztítást. A múzeumokat a Nyugati pályaudvar mögött kihasználatlan területre építsék meg, míg a Városligetet úgy újítsák fel, hogy az megőrizze közpark jellegét.

A Garten Stúdió győztes tájépítészeti pályázata visszanyúl az eredeti, kétszáz évvel ezelőtti tervekhez, és nagyon intelligens módon fogalmazza azokat újra a mai kor igényei szerint - fogalmazott Baán László, aki kitért arra is: a szakmai zsűri valamennyi benyújtott pályaművet díjazta, mindegyikben talált a végső tervbe bevonni érdemes elemeket.

A miniszteri biztos hangsúlyozta: a Liget projekt eredményeként el fog tűnni a jelenleg napi több tízezres nagyságrendű autóforgalom a Kós Károly sétányról, valamint megszűnik a felszíni parkolás is a Városliget területén, ehelyett mélygarázsok fogadják majd a gépkocsival érkezőket. Mint megjegyezte, ma mintegy 1-2 ezer autó parkol naponta teljesen ingyen a főváros egyik legértékesebb zöldfelületén.

A minden elemében megújuló Városligetet 2019-ben vehetik birtokba a városlakók és az ide látogatók - mondta el Baán László, aki arról is beszélt: a családosok számára egy új, nagy játszóteret alakítanak ki, újraépül az eredeti tervek alapján az elsősorban gyermek- és bábszínházi előadások befogadására szánt Városligeti Színház, a Liget különböző látványosságait pedig egy elektromos buszjárat köti majd össze.