Putyin a Kercsi-szorosban lévő Tuzla-szigeten beszélt erről, ahol megtekintette Oroszország leendő leghosszabb, 19 kilométeresre tervezett hídjának építési munkálatait. Az orosz elnök a Krím orosz annektálásáról - a hivatalos orosz szóhasználat szerint az "újraegyesítésről", vagy a félszigetnek "az anyaországhoz történő visszatéréséről" - szóló szerződés Kreml-beli aláírásának második évfordulóján járt az objektumnál.
Putyin szerint a Tamanyi-félszigetet a krími Kerccsel összekötő hidat 2018. december 18-án kell átadni a közúti és a vasúti forgalomnak. Az orosz elnök a szövetségi és a krími kormányzati szervek vezetőivel folytatott tanácskozásán hangsúlyozta, hogy a híd "integrálja a félszigetet a nemzeti közlekedési áramlatokba, erősíti az oroszországi területek összekapcsolódását és pótlólagos lehetőségeket hoz létre a gazdasági növekedés számára".
Az elnök hangsúlyozta annak fontosságát, hogy modernizálják az egész krími közlekedési infrastruktúrát és növeljék annak áteresztő képességét, egyebek között azt, hogy építsék ki a négysávos autópályát Kercs és a Szimferopol között, különben az egész hídépítés "többé-kevésbé értelmetlené" válik. Felszólította kormányának tagjait, hogy nevezzék ki a sztrádaépítés egyszemélyi felelősét.
Az orosz vezető szerint a szimferopoli repülőtér új termináljának megépítése hozzájárul majd a félsziget turistaforgalmának fellendítéséhez. Szergej Akszjonov, a krími kormányzat vezetője Putyin arra vonatkozó kérdésére, hogy hol tart ma az objektum megvalósítása, kijelentette, hogy tervezési és felmérési munkákat április 1-re tervezik befejezni.
Az elnök kitért a Krími energiaellátásának kérdésre is, amely szerinte 2018-ra el fogja érni az 1920 megawattos szintet, ami jóval meghaladja majd a jelenlegi 1300 megawattos fogyasztást. Ehhez hozzájárulnak majd a Kercsi-szoroson áthaladó nagyteljesítményű elektromos kábelek (a múlt év végén fektettek már le ilyeneket és májusban újabb tenger alatti vezetékeket fognak átadni), valamint a szevasztopoli és szimferopoli hőerőművek első blokkjainak beindítása.
A tanácskozáson elhangzott: a Krímben eddig 72 milliárd rubel (mintegy 1 milliárd dollár) értékben 63 beruházási megállapodás született és 120 milliárd rubel (csaknem 1,8 milliárd dollár) értékben további 83 projekt áll előkészületben.
Putyin egyebek között azért nevezte történelmi küldetésnek a híd megépítését, mert - mint mondta - annak létrehozását már 1910-ben II. Miklós cár idején, és 1930-ban a szovjet korszakban is eltervezték, de az elképzeléseket a két világháború meghiúsította. A Krím náci megszállói megkezdték egy állandó átkelő megépítését, amit a szovjet hadvezetés szándékosan nem bombáztatott. A háború után ideiglenes hidat vertek itt, amit jégzajlás pusztított el.
Az épülő kercsi híd a 227 méteres pillértávolsága és 35 méteres magassága miatt nem akadályozza majd a hajóforgalmat.