Megint leállt a fonódó építése

A kivitelező addig nem dolgozik tovább, míg írásba nem adják neki, hogy a Margit hídi alagút elviseli majd a rá épülő villamosvonalak terhelését.

A portál információi szerint a többszöri betondarabhullás után a kivitelező most a tervezői nyilatkozatra vár, amely azt igazolja, hogy az alagút födémszerkezete alkalmas a terhelés elviselésére. Addig nem folytatják az építkezést, amíg a nyilatkozatot meg nem kapják.
 
A kivitelező aggodalma valós lehet, hiszen a portál szerint a BKK is úgy döntött: nyáron 58 napra lezárják és oszlopsorral erősítik meg az alagutat. Öt méterenként 30 centi vastag darabokat helyeznek el a Batthyány téri végállomásnál. Itt ugyanis a leggyengébb a tartása a födémnek, mert három vágányosra szélesedik a vonal.
 
A vágányzár június 12-től augusztus 10-ig, a Sziget fesztivál kezdetéig fog tartani, ez idő alatt a szentendrei HÉV megint a Margit hídtól közlekedik majd.
 
Arról egyelőre nem tudni, hogy a kivitelező és a BKK egymástól függetlenül, vagy közösen döntött-e a leállásról illetve lezárásról.
 
Mint ismert, a tervezők és a kivitelezők - no és persze a BKK hónapok óta labdáznak a felelősség kérdésével, vagyis, hogy ki, hol rontotta el a projektet. A lényeg viszont az, hogy a beruházás újabb csúszást fog elszendvedni...