A 2014 őszén elindult kivitelés két ágat érintett: a Széll Kálmán téri ág a nagykörúti villamosvonallal teremt kapcsolatot a Török utcánál, illetve a Frankel Leó utcánál. A Bem rakparti ág a Batthyány tér és a Margit híd között szintén régi/új villamosvonal kiépítését tartalmazza a 19-es és 41-es villamos számára egy közbenső megállóval a Bem József téren, amelyet a Margit híd alatt vágányfonódással vezetnek át (tulajdonképpen a fonódó része volt a Móricz Zsigmond körtéren kiépített átkötés is, amely a Villányi úti vonalat kötötte össze a Fehérvári úti villamosokkal).
Ezzel Dél-Buda és Észak-Buda újra kötött pályás összeköttetést kap, helyreállítva a korábbi hibát.
A most elkezdődött tesztelés során nem csak a pályát, hanem a korábban sok galibát okozó - a 70-es években igencsak trehány minőségben megépített - HÉV-alagút födémjét is tesztelik.
A menetrend
A BKK hétfői közleménye szerint a teszt sikeres volt: a villamosok bejárták mind a Széll Kálmán téri ág, mind pedig a Bem rakparti ág vonalát. A Bem rakparti szakaszon a HÉV födémen és a HÉV alagútban teherbírás méréseket végeztek, amelyek alapján a HÉV födém teherbírása az előzetesen feltételezetteknek megfelel. A sikeres tesztek után 2015. november 23-án 10 órától próbajárat indul a fenti vonalakon.
A próbajárat célja az infrastruktúra megfelelőségének ellenőrzése, valamint a tapasztalatok alapján az esetleges hiányosságok feltárása és kezelése. A sikeres próbajárat után megkezdődik a beruházás műszaki átadás-átvétele, valamint folytatódik a befejező beruházási elemek elvégzése, mint a járda- és peronburkolások, utcabútorok elhelyezése, a területrendezés, illetve a végleges forgalomtechnikai rend kialakítása.
Ettől a naptól változnak a Budai fonódó építési munkái miatti közúti közlekedést érintő korlátozások is. A Török utcát teljes szélességben megnyitják, így – kisebb korlátozások mellett – a Bécsi út (a Zsigmond tér- Nagyszombat utca között), valamint a Frankel Leó út is (a Zsigmond tér - Harcsa utca között) – szintén kisebb korlátozások mellett – ismét mindkét irányban járható lesz. Azonban a Frankel Leó út, a Harcsa és a Vidra utca között továbbra is egyirányú marad a közúti közlekedés.
A projekt műszaki átadás-átvételi eljárásának lezárása és a kivitelezési munkák befejezése 2015. december 23-ára várható. 2015. december 23. után már csak kisebb járulékos munkálatokat végeznek a vágányzónán kívül, amelyek nem befolyásolják a rendeltetésszerű használatot. A villamosközlekedés előreláthatóan 2016. január közepén indulhat meg, addig a villamosvezetők képzése folyik.