Mészáros Lőrinc cégbirodalma dönt már arról is, mit lehet reklámozni a közmédiában

Mészáros Lőrinc cégbirodalma dönt már arról is, mit lehet reklámozni a közmédiában

Egyedüli irányítást szerez az Atmedia és leányvállalatai felett az ország legsikeresebb embere.

Mészáros Lőrinc cégbirodalma egyedül irányítja a közmédia, az ATV és a TV2 hirdetéseit is a jövőben – számol be az G7 a Gazdasági Versenyhivatalhoz csütörtökön beérkezett összefonódás-bejelentés alapján. A leggazdagabb magyar az Atmedia Kft. és leányvállalatai felett szerez irányítást.

Eddig azt lehetett tudni a januárban létrejött Status Media Project Kft.-ről, hogy a vagyonkezelő cég tulajdonosa a Status MPE Magántőkealap, amit pedig a Status Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. menedzsel, amely 100 százalékban a felcsúti milliárdos tulajdonában áll.

Október 19-én viszont beérkezett a GVH egy összefonódás-bejelentés, amelyből kiderült, hogy a tranzakció eredményeként a Mészáros Csoporthoz tartozó Status MPE Magántőkealap közvetetten egyedüli irányítást szerez a Visus Invest Vagyonkezelő Kft., és az általa irányított Atmedia Kft. és leányvállalatai felett. Így a gazdasági lap azt feltételezi, az eddig ismeretlen céllal tevékenykedő Status Media ékelődik be a Mészáros-féle magántőkealap és a Visus Invest közé.

Vagyis a Mészáros-birodalom egyedüli irányítást szerez az Atmedia felett, amely médiahirdetési felületek közvetítői, illetve ügynöki értékesítésével foglalkozik.

Korábban az Atmedia a Habony Árpádnak kölcsönadó Tombor András, valamint részben Mészáros érdekeltségébe tartozott. Az utóbbi időben a szóban forgó cég mögött Mészáros magántőkealapja, és a milliárdossal jó kapcsolatot ápoló, az Opus Global Nyrt. igazgatósági elnöki posztját betöltő Vida József és üzlettársai álltak. Egyébként tavaly már 43,14 milliárd forintos forgalommal zárt az Atmedia. A G7 cikke szerint ez a döntés annak a folyamatnak a része, hogy a 2022-ben még a 23. leggazdagabb magyarnak számító Vida visszavonul.

Megjegyzik, az Atmedia és a hozzá hasonló sales house-ok a médiában megjelenő hirdetéseket kezelik, miután a lapok, csatornák átadják nekik a reklámfelületeiket, hogy azokat – jellemzően csomagokba rendezve – a hirdetőknek tovább értékesítsék.

(Címlapkép: Várkonyi Andrea és Mészáros Lőrinc a parlamentben Béli Balázs/Alfahír)