Mészárosék a pályán dolgoznak

Ismét teljes vágányzár az 52 helyett 73 milliárd forintból átépülő dél-balatoni vasúton.

Folytatódik a nyári időszakban szüneteltetett munka a dél-balatoni vasútvonalakon. Fonyód és Kaposvár között szeptember 1-től, Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között pedig szeptember 11-től újra vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel.

A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi.

Mint ismet, a Szántód-Kőröshegy - Balatonszentgyörgy közötti 52 kilométeres szakaszt uniós támogatásból újítja fel a Mészáros Lőrinc érdekeltségének számító R-Kord, a ­V-Híd és a Swietelsky, az eredetileg becsült 53 milliárd helyett 72,38 milliárd forintért. Mivel az eredeti támogatási szerződés jóval alacsonyabb ár szerepelt, ezért egyszerű megoldásként megemelték az uniós támogatási összeget 72,4 milliárd forintra.

Több helyen is jöhet a teljes vágányzár

A Fonyód-Kaposvár szakaszon szeptember 1. és december 10. között, Balatonszemes és Balatonszentgyörgy között szeptember 11. és október 10. között, a Balatonboglár-Balatonszentgyörgy szakaszon pedig október 10. és december 9. között lesz vágányzár.
    
Balatonfenyves és Balatonmáriafürdő között modern, nagygépes technológiával építik át a vasúti pályát, míg Balatonmáriafürdő és Balatonszentgyörgy között földmunkás technológiával. Emellett a fonyódi állomás 2-es és 3-as vágánya közötti peront átépítik, felújítják, meghosszabbítják a perontetőket. A Balatonboglár-Balatonszentgyörgy szakaszon esőbeállókat, zajárnyékoló falakat építenek, út- és gyalogos átjárókat építenek át. Balatonboglár állomáson az aluljáró átalakításával lifteket építenek be.
    
A Kaposvár-Fonyód szakaszon végleges peronok és esőbeállók, valamint P+R parkolók és B+R tárolók építését végzi a kivitelező. A Balatonaliga-Zamárdi felső szakaszon októberben újabb esőbeállókat építenek, ezalatt éjszakai vágányzár és ideiglenes sebességkorlátozás bevezetése is várható.
    
Az őszi vágányzár idején időszakosan lezárják az érintett szakaszok közúti és gyalogos átjáróit is.
    
Jövőre tervezetten már csak eseti jelleggel, elsősorban éjszaka szüneteltetik a vonatforgalmat. A beruházás teljes befejezése 2018 őszén várható.