A lap három, összesen 150 milliárdból finanszírozott vasútfejlesztési projektet vizsgált: a dél-balatoni, a Budapest–Esztergom és a Kelenföld–Százhalombatta közötti pályafelújításokat.
A felcsúti polgármester cégei ezeken a tendereken fedezetül milliárdos banki hiteleket vettek fel.
Ligeti Miklós, a Transparency International magyarországi jogi igazgatója a Magyar Nemzetnek úgy nyilatkozott, hogy az alvállalkozási megbízásokon kívül az elmúlt években a Mészároshoz köthető R-Kord Kft. több közbeszerzést is elnyert:
- részt vesz a dél-balatoni vasútvonal több mint 70 milliárdos felújításában,
- a Szombathely–Zalaszentiván-vonal 14 milliárdos villamosításában
- és a Pécs–Dombóvár-szakaszon 2,5 milliárdért épít ki forgalomirányító berendezéseket.
Mint mondta, ezek is bizonyítják, hogy a 2010 óta felfutó új arisztokráciához kötődő cégek belesimultak a vasút- és útépítési közbeszerzések eleve nehezen átlátható, kartellgyanús világába.