Tehát a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester érdekeltségébe tartozó felcsúti R-Kord Kft., a Swietelsky Kft. és a V-Híd Zrt. vonul föl Fonyód és Kaposvár között is – derül ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) által nyilvánosságra hozott közbeszerzési eredményhirdetőből. Ebben szerepel az is, hogy a tóparti város és a megyeszékhely között a Szántód-Balatonszentgyörgy szakaszon kibontott anyagból dolgoznak.
Nettó 72,3 milliárd forint a dél-balatoni beruházás összértéke, ez húszmilliárd forinttal több, mint amennyit eredetileg terveztek rá a 300 milliárd forintos Balaton-fejlesztési keret részeként. A NIF korábban azt válaszolta, hogy Mészáros Lőrincéké volt a legolcsóbb ajánlat. Miközben Balatonföldvár és Balatonszárszó között már dolgozik az óriás géplánc, a ,„Fonyód–Kaposvár vonalszakasz elővárosi célú felújítása” hirdetményből megtudható, hogy Fonyódtól Kaposvárig a sínágyazat cseréjén, útátjárók felújításán és egy szakaszon zajárnyékoló fal építésén kívül parkolók is épülnek az állomásokhoz. A felújítás után a vonatok 80 kilométeres sebességgel közlekedhetnek.
A Balaton partján 100-120-as lesz majd a tempó 2018 őszétől.
Néhány hónappal ezelőtt tudhattuk meg a Balaton Fejlesztési Tanács ülésén: a Fonyód-Kaposvár vasúti pálya felújítása az elővárosi közlekedési keretbe férhet bele, így lehet csak elfogadtatni az uniós döntéshozókkal. A minisztériumi illetékes azt mondta a BFT-ülésen: „Azt kell csak eldönteni, Fonyód Kaposvár elővárosa-e, vagy fordítva”...