A lap megkereste Bolla Tibort, a BKV vezérigazgatóját, aki közölte: az ajtók működtek, de a visszajelző lámpa nem jelzett a vezetőnek. Ezért biztonsági okokból beszállították a vonatot a telephelyre, ahol orosz mérnökök vizsgálják: letöltik a szoftvert, megnézik, mi a baj, lehet, hogy csak egy led égett ki. Bolla hozzátette: a hat szerelvényből öt közlekedik.
Az ajtóvisszajelző lámpa nem egy jelentéktelen lámpácska, hanem egy ilyen hosszú vonaton az egyik legfontosabb biztonsági funkció. Azt mutatja, nincs-e egy láb vagy táska beszorulva, ott, ahol a vezető nem látja.
Így komoly balesetek elkerülhetőek.
Emlékezetes, néhány nappal ezelőtt engedték vissza a felújított metrószerelvényeket a forgalomba, és újból gond adódott az ajtókkal.
Fakocka
Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója arról tájékoztatott, hogy az elsődleges vizsgálatok kimutatták, hogy a vonat egyik ajtaja alá egy idegen tárgy (fakocka) került, ennek következtében szorult meg az ajtó, ezért nem volt a vezető számára visszajelzés az ajtók zárt állapotáról.A védelmi rendszer jól működött, hiszen a vezető számára nem érzékelhető eseményről adott fontos információt, ezzel is támogatva a biztonságos közlekedést. Fontos hangsúlyozni, hogy az említett eset az utasbiztonságot nem veszélyeztette.
A szerelvény az idegen test eltávolítása óta hibamentesen, jól működik, átvizsgálás után pedig újra forgalomba állhat.