Levente totál bekattant, és ez videóra is vette, majd feltette a netre. Nem biztos, hogy jól tette, mert ezért még meg is hurcolhatják. Nem csak válogatott módon gyalázza a migránsokat, a pusztulásukat kívánva, de (5.00-nál)
rá is húzza a kormányt egy csoportjukra.
Ami vitathatatlanul életveszélyes, és igazolhatatlan eljárás. Akkor is, ha nyilván nem elgázolni, csak elijeszteni akarta őket.
Az igazsághoz azonban hozzátartozik az is, hogy előtte már behajtották a tükrét, felmásztak a kamionjára, kivágták a ponyváját, elállták az útját. Vajon azok, akik most (sok tekintetben jogosan) felháborodva kommentálják ezt a felvételt, vajon gondoltak arra, hogy
az elmúlt hónapokban a káoszba fulladt Calais-nál hány ember testi épségét, biztonságát tették kockára a migránsok?
Hogy mit érezhet az a sofőr, aki sokszor több ezer kilométernyi vezetés után ezzel az őrülettel szembesül, valószínűleg már sokadjára? Levente biztosan nem először került ebbe a helyzetbe. Múlt héten is feltett egy videót, amelyen a migránsok agresszívan telefont követelnek tőle, és, amikor nem ad nekik, még jól el is küldik a francba.
Belegondolunk abba is, milyen lehet bezárva a fülkébe (hiszen kiszállni menet közben nem lehet, és volt már példa arra is, hogy megverték a kamionját védő sofőrt), kiszolgáltatva mások ostoba felelőtlenségének, azt számolgatva, vajon milyen büntetéssel kell számolnia, ha valamelyikük meghal, vagy megsérül? Vagy milyen lehet, amikor egy eszét vesztett migráns a fülkébe mászik be, amit júniusban épp egy magyar kamionosnak kellett átélnie?
A Calais-ban uralkodó pokoli állapotokra már hónapokkal ezelőtt kétségbe esett közleményben hívták fel a figyelmet a brit teherszállítmányozók. Egy Alfahírnek nyilatkozó magyar sofőr pedig júliusban mutatott rá, hogy, ha az angol oldalon migránsokat találnak a raktérben,
fejenként 900 ezer forintnak megfelelő bírságot rónak ki a vezetőre.
Ez már 10-12 ember esetén is 10 milliós összeg lehet.
Mindennek az árnyékában azért nem nehéz megkattanni...