Beszámoltunk arról, hogy a jobbikos Bencze János november végén a közösségi oldalán arról számolt be,
Az országgyűlési képviselő hozzátette, ezt nem utcai pletykákból vagy városi legendákból hallani, hanem az egyik legnagyobb logisztikával foglalkozó vállalat első emberétől, a Záhony-Port Zrt. vezérigazgatója a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei közgyűlésen számolt be arról, jelenleg a vállalat legfontosabb feladata a Mol által szállított üzemanyag Ukrajnába továbbítása.
Kerestük az ügyben a Molt, azonban a cég csak az Indexnek válaszolt. November 30-án ezt írták:
"A magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett az elmúlt években, jelenleg azonban ez az ellátás szinte teljesen eltűnt és a Mol látja el a hazai benzinkutak 85 százalékát. Az itthoni készletek növelése érdekében már korábban korlátoztuk a Mol exporttevékenységét, amely az Ukrajnába szállított mennyiségre is vonatkozik. Az üzemanyag-ellátás a közeljövőben akadozhat Magyarországon, a hírek szerint a Mol százhalombattai finomítója műszaki hiba miatt 50-55 százalékos kapacitáson termel."
A Mol tehát nem erősítette meg, de nem is cáfolta a napi 160 ezer liter üzemanyag Ukrajnába szállítását, annyit árult el a sajtóosztályuk, hogy csökkentették a szállítmányokat - emlékezzünk, ezidőtájt üzemanyaghiány tombolt az országban, amely végül levetette a benzinársapkát is.
Bencze János ezután a gazdaságfejlesztési miniszterhez fordult, hogy kiderüljön, pontosan hova és kinek ad el a Mol üzemanyagot, és milyen indokkal, amikor itthon üzemanyaghiány állt fenn.
Fónagy János államtitkár válaszában először azt tisztázta, hogy a kormánynak nincs befolyása
"a társaság önálló üzleti körben meghozott döntéseire".
Majd leszögezte:
Arra viszont nem tért ki, hogy a kormánynak van-e tudomása arról, hogy hova és kinek ment ez az üzemanyag-mennyiség az itthoni üzemanyaghiány idején (is).