A Magyar Idők emlékeztet, hogy a BKV járatain - a MÁV-hoz hasonlóan - toborzásba kezdenek, ugyanis elsősorban a vasúti területen, tehát HÉV- és villamosvezetőkből hiány van. Jelenleg 111 betöltetlen álláshely nehezíti a vállalat napi működését.
Ugyanakkor a közlekedési társaságok közlése szerint a munkaerőhiány jelenlegi mérete még nem veszélyezteti a fővárosi és a vidéki tömegközlekedést, azonban mind a BKV-nál, mind a Volánbusznál folyamatos a felvétel.
A Volánbusz Zrt.-nél a munkaerőhiány mellett a központi régió jelentette konkurencia is ront a helyzeten. A társaság azt közölte a Magyar Időkkel, hogy az autóbusz-vezetői területen, valamint a járműfenntartásban, autószerelő és autóvillamossági szerelő munkakörökben folyamatosan várják leendő munkatársak jelentkezését.
Van megoldás?
A hiányszakmákban átmenetileg lehetővé kell tenni, hogy az Európai Unióból – amelyen belül szabad a munkaerő-áramlás – vagy szomszédos, harmadik országból oldják meg a foglalkoztatást – ismételte meg korábbi megállapítását a Heti Válasznak adott interjúban Varga Mihály.Lapunk ugyanakkor kíváncsi arra is, hogy léteznek-e számítások arra, hogy mikor jöhet el az a pont, amikor már kritikussá válhat a munkaerőhiány, és azt az utazóközönség a mindennapjaiban is kénytelen lesz megérezni, ezért kérdéseinkkel a BKK-hoz fordultunk.