A Mátrában, egész pontosan Parádsasváron zajlott múlt hétvégén a 34. Mátrai Hegyiverseny. Az abszolút értékelés mellett négy különböző kategória autói és versenyzői csaptak össze egymással. Nagy Norbert SEAT Leonnal indult, abszolút értékelésben a harmadik helyet szerezte meg, a túraautók között második lett. A teljes értékelést egy egészen különleges és roppant erős versenyautóval nyerték, a Tatuus PY012-vel.
Májusi beszélgetésünk során azt mondtad, hogy jó dolog volt, hogy tavaly nyerni tudtál a hegyiversenyen a SEAT-tal, de nem voltak igazi hegyi autók. Ezúttal voltak?
Ezúttal volt egy pár, én többet vártam tőlük, de csak olyanok voltak komoly autóval, akiknek ez volt az első alkalom a mátrai szerpentinen.
Abszolútban harmadik lettél mindkét futamon, de ezt talán annyira nem érdemes figyelni a Tatuus PY012-es miatt. A túraautók között második lettél. Mennyivel van több lóerő a Porsche 997 GT3 Cup-ban, mint a te SEAT-odban?
A legjobb tudomáson szerint 130 lóerővel erősebb a Porsche.
Facebook oldaladon írtad, hogy a 2:35-ös időhöz több lóerőre lenne szükség, de végül a 2:36 sem lett meg. Csalódott vagy emiatt?
Nem vagyok csalódott, pár tizedet hagyhattam benne a legjobb felfutásomban is, és még ha ez benne lett volna se változtatott volna az eredményen.
Az erőviszonyokat is figyelembe véve, elégedett vagy az abszolút 3. és a kategória 2. hellyel? Volt egyáltalán ebben több?
Nem volt benne több, az a pár tized, amit még ki lehetett volna sajtolni az időeredményeimből, már nem változtatott volna semmin.
Jövőre lesz esélyed valódi hegyi autóval menni?
Igen, de addig még sok idő van, sok lehetőség, sok verseny. (mosolyog)
Egyébként milyen érzés a Mátrában versenyezni?
Fura úgy menni hogy nem kell azon gondolkozni hogy esetleg ha valahol máshogy fordulnék, gyorsabb lennék-e stb. Teljesen más hangulatban állok oda a rajthoz amikor tudom, hogy a pálya a kisujjamban, és rajtam nem fog múlni az eredmény.
(A képekért köszönet a PiriRc Rally Fotónak / http://pirirc.hu/index.php)