Az újság a Magyar Turisztikai Ügynökségtől (MTÜ) megtudta, hogy jövőre komplex, egységes elvek mentén kialakított szálloda- és turisztikaiattrakció-fejlesztések kezdődnek, összehangolt stratégia alapján, a különféle turisztikai márkák párhuzamos építésével erősítik az ország vonzerejét, ezáltal az ágazati szereplők versenyképességét.
Hosszabb távon a reprezentációt terhelő adó kivezetésével is a turizmusban tevékenykedő vállalkozások helyzetbe hozása a cél - közölte az MTÜ. Jelenleg a céges rendezvények, hivatalos éttermi, szállodai események keretében reprezentációra költött kiadások után összesen 51,17 százalék közterhet kell fizetni, emiatt jelentősen visszaesett a vendéglátóhelyeken megrendelt programok száma.
Az átszervezett állami rendszerben erőteljesebben érvényesül az ágazat kormányzati támogatása. A vendéglátó szolgáltatások után fizetendő forgalmi adó jelentős csökkentése, a turisztikai célelőirányzat jövőre megduplázott forrásai, illetve a fejlesztések érdekében újonnan létrehozott, tízmilliárd forintos turizmusfejlesztési célelőirányzat a szolgáltatók bevételtermelő képességét ösztönzi - jelezte az ügynökség a lapnak.