"Az ünnepek alatt voltam szem- és fültanúja egy esetnek, amikor egy BKV sofőr a 133E buszra nem engedett felszállni egy mozgássérült utast. Emiatt percekig állt a busz az utasok pedig - szerencsére csak szóban - nekiestek a rokkantkocsis úrnak, aki próbálta fogni az ajtót, hogy ne menjen el nélküle a busz. A sofőr arra hivatkozott, hogy a vezetői rendeletben kiadták, hogy a mozgássérültek részére gyártott elektromos mopeddel nem engedheti fel."
- írta egy olvasónk, aki levelét a BKV-nak is megcímezve arra vár választ, vajon tervez-e változtatni ezen gyakorlaton a társaság, mivel az üzletszabályzatukban nincs benne, hogy bárki is hátrányosan megkülönböztethető.
Levélírónk szerint a cég ezzel a rendelettel megalázó helyzetbe hozta mind a mozgássérült utast, mind pedig a sofőrt. Hiszen a buszvezetőt sem lehet okolni, mert ha felengedi, akkor az állását kockáztatja. A sofőr szerint csak a BKV által bérelt buszok számára van kiadva ez az utasítás. Viszont mivel ezen buszok adják az alacsony padlós (és európai színvonalú) buszok zömét, ezért lényegében ezek az emberek nem tudják igénybe venni a BKV járművek döntő többségét, érvényes bérlettel sem - írja a levélíró.
Egy 2014-es bírósági ítélet miatt viszont nem kötelező felengednie a buszra a sofőrnek, ráadásul ez az akkori indoklás szerint nem sérti az egyenlő bánásmód követelményét, mivel kerekesszékkel továbbra is lehet utazni a közösségi közlekedési járatokon, így többek között a helyváltoztatáshoz való jog sem sérül.
A probléma abból fakad, hogy a mopedek nagyobbak, nehezebbek a hagyományos kerekesszékeknél, rögzíthetőségük is teljesen más, arról nem is beszélve, hogy így a mozgássérülteknek fenntartott egy darab helyet is át kéne adniuk az utasoknak.