Nem kellene megvárni a leállást vagy a tömegszerencsétlenséget: egyre égetőbb a metrófelújítás

Az elfüstölő szerelvények több mint félmillió utas mindennapjait keserítik meg.

A politikus emlékeztetett arra, hogy hosszú ideje húzódik az M3 metróvonal felújítása, annak ellenére, hogy évek óta folyamatosan hallani a vonal kritikus állapotáról, és 2010-től a mai napig azonos politikai színezetű a főváros és az ország vezetése. Az idei év első félévében még novemberi kezdést ígértek, amely az év közepén jövő február-márciusra módosult, a legújabb közlés pedig már 2017 júniusáról szól.

Az alkalmanként jelentkező kényszerleállások, a biztonságosabb működésre való hivatkozással lecsökkentett sebesség, az elfüstölő metrószerelvények napi több mint félmillió utas mindennapjait keserítik meg.
Tokody szerint azok, akik a metrófelújítást hátráltatták, két veszélyhelyzet lehetőségét teremtették meg. Szerinte az egyik lehetséges veszély, ha a metrót teljes egészében le kell állítani. Ennek beláthatatlan következményei lennének, kaotikus helyzet alakulna ki Budapest közeledésében. Hozzátette: ez még a kisebbik rossz, hiszen a másik kockázat egy esetleges tömegszerencsétlenség bekövetkezése.

A kialakult helyzet elfogadhatatlan, a jelenlegi állapotokért pedig valakiknek a felelőssége több vonatkozásban is fennáll – húzta alá. A Jobbik határozottan követeli a felelősök megnevezését, felelősségre vonását és a hármas metró mielőbbi felújítását, a párt ebből a célból vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte.

A Jobbik egyébként már szeptemberben aláírásokat gyűjtött annak érdekében, hogy a kormány haladéktalanul teremtse meg a teljes körű metrófelújítás pénzügyi fedezetét. Az íveket több mint tízezren írták alá, követelve a biztonságos, korszerű és XXI. századi utazás lehetőségének biztosítását a hármas metró vonalán.