Bár az "összesen legalább száz problémát felsoroló" dokumentum egyelőre Lázár János asztalán hever, Vitézy válaszaiból azért kiderül egy s más. A volt BKK vezér a Magyar Időknek adott interjúban többek között kifejtette:
- nem hatékony, hogy az állami szereplők közpénzből egymással versenyző szolgáltatásokat tartanak fenn
- nagy szervezetek integrációja rendkívül idő- és költségigényes
- az utas szempontjából a menetrendi és tarifaközösség, a szolgáltatás egységessége a fontos
- az állami és piaci vállalkozásoknak be kell illeszkedniük az egységes működési modellbe, és legyen a szolgáltatásaik felett állami ellenőrzés.
- közösségi közlekedési rendszer fölé kell egy egységes felügyelet
- meghaladott a régi típusú megtett kilométer alapú a jegyárképzés, a rendszer rugalmatlan és nem hatékony, nem jó sem a szolgáltatóknak, sem az utasoknak
- szükséges egy egységes menetrendi kereső, fel kell építeni egy szolgáltatási láncolatot csatlakozásokkal