Nem lesz MÁVAUT

Bár az "összesen legalább száz problémát felsoroló" dokumentum egyelőre Lázár János asztalán hever, Vitézy válaszaiból azért kiderül egy s más. A volt BKK vezér a Magyar Időknek adott interjúban többek között kifejtette:

  • nem hatékony, hogy az állami szereplők közpénzből egymással versenyző szolgáltatásokat tartanak fenn
  • nagy szervezetek integrációja rendkívül idő- és költségigényes
  • az utas szempontjából a menetrendi és tarifaközösség, a szolgáltatás egységessége a fontos
  • az állami és piaci vállalkozásoknak be kell illeszkedniük az egységes működési modellbe, és legyen a szolgáltatásaik felett állami ellenőrzés.
  • közösségi közlekedési rendszer fölé kell egy egységes felügyelet
  • meghaladott a régi típusú megtett kilométer alapú a jegyárképzés, a rendszer rugalmatlan és nem hatékony, nem jó sem a szolgáltatóknak, sem az utasoknak
  • szükséges egy egységes menetrendi kereső, fel kell építeni egy szolgáltatási láncolatot csatlakozásokkal