"A határok megszűnőben vannak: nincs igazi felszolgálós étterem és gyorsétterem, és a Meki is alkalmazkodik ehhez" - mondta Nicolas Nouchi, a CHD Expert cég munkatársa. Bernard Boutboul, a Gira Conseil étkezetési cég szakértője szerint a McDonald's célja minél több embert leültetni az asztalokhoz, akik egyre drágábban fognak asztalt foglalni, rendelni és fogyasztani.
Így aztán kipróbálja a Meki is, mi történik, ha hagyományos módon szolgálják ki a vendégeket. De nagyot azért nem kockáztatnak. A próbaüzemet Svédországban tartják, igen korlátozott léptékben: a McDonald's világszerte üzemeltetett 36 ezer étterme közül mindössze 31-ben szeptember 25. és október 2. között. A vendégeknek nem kell majd a pénztárhoz fáradniuk, maguknak tálcán felszolgálni az ételt vagy személytelen érintőképernyőt tapogatniuk.
Asztalt interneten keresztül lehet foglalni. A magas bérek és ingatlanárak, valamint a Burger King és egy hazai vetélytárs, a MAX miatt Svédország nehéz piac a McDonald's számára. Egyik déli menüjének ára például 55 svéd korona (2287 forint), amelyen - tekintettel a magas költségekre - aligha van magas árrés.
A McDonald's családi jellegű étteremmé szeretne válni. Az elgondolás megfelel a korszerűsítés nemzetközi stratégiájának és a színvonal emelésének, amellyel a csökkenő forgalmán szeretne javítani.
Bernard Boutboul szerint az elképzelést több más országban nehéz lesz megvalósítani. Franciaországban például, ahol a gyorsétteremlánc népszerű ugyan, "a franciák nevetségesnek találják majd. A gasztronómia hazájában egy igazi étteremben foglalnak asztalt, nem a Mekinél" - tette hozzá a szakértő.