A hiszti fogja elérni, hogy sikeres legyen a fehérneműs bringáskampány

A hiszti fogja elérni, hogy sikeres legyen a fehérneműs bringáskampány

Szexizmussal vádolják a német kormány kerékpáros közlekedésbiztonsági kampányát, mert a biciklis sisakokat fehérneműben pózoló férfi és női modellekkel reklámozzák.

A kampánnyal a sisakot fölöslegesnek tartó fiatal kerékpárosok figyelmét akarják felhívni a biztonságos közlekedésre. A csupán bukósisakot és fehérneműt viselő modelleket ábrázoló képeken a következő felirat olvasható:

"Szarul néz ki. De megmenti az életemet".

Politikusok és aktivisták szerint a kampány nem éri el a célját, mert tárgyként kezeli a nőket és rossz érzéseket kelt a bukósisak viselésével kapcsolatban. Egy baloldali fiatalokat tömörítő párt müncheni szervezete válaszul Andreas Scheuer közlekedési miniszter fotóját hasonló szellemben posztolta "szexistának néz ki" felirattal, és azzal a megjegyzéssel, hogy a kampány lebecsüli a nőket. Az MTI szemléje arra nem tér ki, hogy a férfiakról mit mondtak, mert egyébként ha jól megfigyeljük, nem csak nők vannak a képen.

Franziska Giffey családügyi miniszter pedig egy fotót posztolt a Facebookon magáról a következő szöveggel: "Kedves Andreas Scheuer, a ruha is jól illik a sisakhoz".

A kormány közölte, hogy kiáll a reklám mellett, amely "felhívta a figyelmet a kampányra", és ezzel életeket menthet. Scheuer Twitter-üzenetében közölte, hogy nagyon elégedett a hatalmas érdeklődéssel, és hangsúlyozta, hogy ez a minisztérium legsikeresebb közúti biztonsági kampánya.

A kampányt azért indította a kormány, mivel az adatok szerint a 17 és 30 év közötti kerékpárosok kevesebb mint 10 százaléka visel sisakot kerékpározáskor.

Egy ezer fiatalt kikérdező felmérés szerint a többség azért nem hord biciklis sisakot, mert kényelmetlennek és csúnyának tartja.

A kampányt egyébként a hírességeket fényképező brit sztárfotós, Rankin készítette.