Az Átlátszó összesítése szerint 19,6 milliárd forintot költött el 2022-ben társadalmi célúnak nevezett médiakampányokra a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda. Ebből több mint ötmilliárd forint ment el az úgynevezett „gyermekvédelmi népszavazás” kampányára.
A lap összesítése szerint a politikai kampányokhoz köthető reklámokból összesen 16,6 milliárd forint ment a kormánymédiához, ez a pénz nagyrészt a KESMA lapjainál és a TV2-nél hasznosult, de jutott belőle többek között a Népszavának, a Blikknek, az ATV-nek és az RTL-nek is.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda 2022-es reklámköltései kampányonként időrendi sorrendben az alábbiak szerint alakult:
- Magyarország előre megy, nem hátra 1 839 042 330 Ft
- Szja-mentesség 976 406 120 Ft
- Minimálbér 963 987 500 Ft
- Otthonteremtés 974 406 213 Ft
- Gyermekvédelmi népszavazás 5 176 824 785 Ft
- Magyar Falu 203 765 625 Ft
- SZÉP-kártya 980 433 366 Ft
- Társadalmi célú reklám (TCR) kampány 2 297 223 326 Ft
- Őrizzük meg Magyarország biztonságát 2 023 734 843 Ft
- A béke a háborús infláció ellenszere 2 053 173 176 Ft
- Háborúban összefogásra van szükség 2 050 387 153 Ft.
Az érvénytelen gyermekvédelminek nevezett népszavazásra nettó 3,8 milliárd forint ment el, ebből százmillió forintot hirdettek el a Blikkben, 32 milliót Axel-Springer lapokban, 21 milliót a Demokratában, 71 milliót egyéb lapokban.
A nyomtatott lapokban költött nettó 2,1 milliárd forintjának döntő többsége pedig a KESMA-tag Mediaworkshöz ment.