Mint írják: a kormány további 4 milliárd forintot csoportosított át a "Magyarországi nyaralóhajózás alapjainak és hátterének megteremtésével kapcsolatos program" megvalósításának folytatására, illetve befejezésére. A 2019-es költségvetésből 3 milliárd forintot, a 2020-as büdzséből pedig 1 milliárd forintot szán erre a célra a kormány.
A nyaralóhajó programot 2017 végén jelentette be a kormány, akkor 4,6 milliárd forintot különítettek el, így összesen már 8,6 milliárd forint áll rendelkezésre. Ezzel az összeggel az állami tulajdonban lévő Mahart Zrt.-nek kell majd gazdálkodnia. Már 1,5 milliárd forintot el is költöttek.
A nyaralóhajók leszállítására és a nyaralóhajó-program nemzetközi marketingfeladataira a Mahart Zrt. közbeszerzésen keresett és talált vállalkozást: a francia Constructions Nautiques Nicole S Yacht Szövetkezeti Társaságot. A húsz hajót két részletben, 10-et a 2018-as költségvetés, 10-et a 2019-es költségvetés terhére szállítanak le. A hajózási társaság összesen 8 darab 2 kabinos, 4 darab 3 kabinos, és 8 darab 4 kabinos nyaralóhajót vásárolt. Így egy hajó átlagosan 75 millió forintba került.
Nem lesz olcsó a kikötők építése sem. A Mahart december 20-án írt ki egy közbeszerzést 12 kikötő (Sátoraljaújhelytől Kisköréig) építésére, erre január 23-ig várják az ajánlatokat. Ezek közül vélhetően a kiskörei lesz a legnagyobb, ahol 18 hajó is elfér majd. A kikötők, fogadóépület, téli tároló egy projekt szerves részeit képezik, egy üzemeltető fogja végezni az üzemeltetésüket - derül ki a tender leírásából.
(Napi.hu)