Ezzel tényleg nehéz vitatkozni. Nincs még egy olyan főváros a világon, ahol annyi nosztalgiajárat működne mint Budapesten.
Jómagam például abban a szerencsés helyzetben voltam nemrég, hogy egy 1987-ben készült Ikarus 260-as busszal juthattam el munkahelyemre. A zötykölődés közben felidéztem az óvodás emlékeim, azokat az időket amikor még minden jobb volt. A buszt amúgy érdemes lenne megtartani még legalább egy évig, mert 30 évesen letehetik majd rá a veterán vizsgát, az meg ugye tényleg menő dolog lenne.
Az utazáshoz párosult izgalom és jókedv is. Előbbit az szolgálta, hogy nem voltam biztos benne, hogy ép bőrrel megúszom a kalandot, utóbbira pedig az adott okot, hogy meglehetősen szórakoztató, ahogy a jelenlévő közönség néhány tagja az életérét kapaszkodik, mert úgy ráz a busz. Tényleg szívből remélem, hogy megmarad hát még jó sokáig ez a magas színvonal.
Ha már itt tartunk, akkor a kötött-pályás közlekedésről is érdemes pár szót ejteni. A 3-as metró szintén példátlan a maga nemében a rendszeresen füstölgő, cirka 40 éves szerelvényeivel, és a '70-es éveket idéző metrómegállóival. Bár azt ígérik, hogy nemsokára felújítják a vonalat, így tovább nőhet majd a magas színvonal, amennyiben megéljük a munkálatok végét.
Alacsonypadló, légkondi
Kanyarodjunk vissza a buszokhoz. A Budapesti Közlekedési Központ szerint a fent említett nosztalgiázásból a budapestiek egy része biztosan kimarad majd, mert 20 vadonatúj, alacsonypadlós, légkondicionált autóbusz állt forgalomba a főváros útjain a BKV Zrt. üzemeltetésében.
A BKK szerint nem fognak eltűnni a klimatizált korszerű járművek. A szerződésbontás miatt a korábbi szolgáltató hibrid Volvo járművei ma már nem közlekednek a BKK vonalain, ennek ellenére nem csökkent a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonala, ugyanis a BKK megrendelésére 20 vadonatúj, ugyancsak alacsonypadlós és légkondicionált csuklós Volvo autóbusz állt forgalomba a BKV Zrt. üzemeltetésében. A lépésnek köszönhetően a budapesti autóbuszvonalakon közlekedő alacsonypadlós és klimatizált járművek aránya várhatóan több mint 80 százalék körüli marad, ami nagy segítség a kerekesszékkel közlekedőknek, a babakocsisoknak, az idős utasoknak és a mozgásukban korlátozottaknak.
Hétvégén jelenleg pedig már kizárólag klímás járművekkel utazhatnak a fővárosban közlekedők, ami a nyári időszakban is garantálja a megfelelő hőmérsékletet a BKK járatain.
A BKK június végén bontott szerződést a T&J Busz Projekt Kft-vel, ugyanis a korábbi szolgáltató nem tudta minden kétséget kizáróan igazolni azt, hogy a tulajdonosi szerkezete megfelelt a közbeszerzésekről szóló törvény (Kbt.) előírásainak. A Kbt-nek való megfelelés, a BKK törvényi kötelezettsége. A BKK Igazgatósága – a jogszerű működés és a közpénzekkel történő felelős gazdálkodás érdekében - 2016. június 29-én döntött a T&J Busz Projekt Kft-nek a BKK-val fennálló szolgáltatási keretszerződés rendkívüli felmondással történő megszüntetéséről.
Ezek után azt mondhatnák, hogy nincs itt semmi látnivaló, nyugodjon meg mindenki! Garantált, hogy Budapesten változatlanul magas marad a közösségi közlekedés színvonala.