A "felesleges" tartalmakat törölni kell a pedagógusok egyetemi felkészítéséből. A nyelvoktatási stratégiából pedig egy másfél oldalas alfejezet lett - írja a Népszava.
A Köznevelés-stratégiai Kerekasztal múlt heti megbeszélésén egyeztettek a pedagógusképzés átalakításáról, eszerint "a pedagógushallgatók felkészítését csakis az új Nemzeti alaptanterv (NAT) szellemében végezhetnék az egyetemek, megalapozva az iskolai oktatás kormány által helyesnek vélt irányvonalát".
Másfelől a "butított" követelményekkel szorítanák vissza a képzési területen tapasztalható jelentős lemorzsolódást, így több hallgató juthatna el a diplomáig.
A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) alelnöke, Totyik Tamás úgyvéli ez a lépés jelentősen szűkítené annak lehetőségét, hogy más, a NAT keretein túlmutató, szélesebb körű ismereteket is taníthassanak a pedagógusok a diákoknak.
A lap a tanárképző egyetemek tanszékvezetőinek néhány hete kiküldött minisztériumi leveléből is idéz, amiből kiderül, hogy a NAT-on és a kerettanterven túlmutató tartalmak csak akkor maradhatnak a képzési és kimeneti követelmények között, ha annak "pedagógiai hozzáadott értéke nélkülözhetetlen", továbbá "a felesleges, köznevelési tartalmakat nem érintő, azaz a köznevelési célból nem indokolt részeket törölni kell", a cél az, hogy a pedagógus a középszintű érettségire legyen képes felkészíteni a tanulókat.