Saját információira hivatkozva a Népszabadság azt írja, hogy az M4-es támogatási szerződésének felmondásáról a hét közepén született döntés a Lázár János vezette Miniszterelnökségen. A lap szerint a kivitelezői szerződések semmissé tétele eldöntött kérdés.
A Miniszterelnökség a héten jelentette be, hogy leállíttatta az M4-es autópálya kartellgyanúval érintett szakaszának az építkezését. Az ok az Európai Bizottság által felvetett gyanú, miszerint a kivitelező cégek (köztük a Közgép is) kartellmegállapodást kötöttek, ami ellentétes az uniós joggal. A Népszabadság kérdésére pénteken az Európai Bizottság egyik illetékese megerősítette: a magyar kormány 2013 végén kért uniós finanszírozást az M4-es autópályához. A bizottság kifogásokat fogalmazott meg, többek között a magas árak miatt, mire Orbánék visszavonták a kérést.
„Mindez már azt is sajátos megvilágításba helyezi, hogy a Miniszterelnökség néhány napja leállíttatta a sztráda építését, és vizsgálatot rendelt el kartellgyanú miatt. Sokak szerint ez csak ürügy: valójában Simicska Lajossal és cégével, a Közgéppel van baj” – olvasható a Népszabadságban.
A lapnak a Miniszterelnökségen informálisan meg erősítették, hogy a kartellgyanúba keveredett útépítőkkel szerződést bontanak. „Arra hivatkoznak, hogy az építkezésre nincs pénz, de a döntés bejelentésének időpontja még nyitott. Ahogyan az is, hogy a kormány milyen, jogilag védhető érvre hivatkozva vet véget az ország kellős közepén folyamatban lévő építkezésnek” – írja a Népszabadságban.