Óriási tempóban terveztetik meg az új utakat

A napilap szerint egyenként 800 millió-kétmilliárd forint közötti megállapodásokról van szó.
    
A NIF a lappal közölte, a tervezői díjak összhangban vannak a korábbi hasonló volumenű tervezési feladatok áraival és egységáraival.
    
A Világgazdaság azt írta: a fő szabály szerint a projektköltség öt százaléka költhető tervezésre. E szerint az M4-es Cegléd-Abony közötti 20,5 kilométeres szakaszának gyorsforgalmi úttá bővítése 700-800 millió forintba kerülhet. 
 
Kétmilliárdos szerződést kötöttek az M30-as Miskolc-Tornyosnémeti közötti 60 kilométeres szakaszának tervezésére. Ez előzetesen becsültnél 130 millióval lett drágább. A NIF ezt azzal indokolta, hogy 
a komplex, sok érintett megkeresésével járó feladatok elvégzését minimális átfutási idő alatt kell a tervezőnek teljesítenie (ezzel ez a szakasz minden idők legdrágább magyar autópályája lesz, ami a tervezést illeti). 
 
Ugyancsak kétmilliárdért tervezik meg a Csorna-Sopron és az országhatár közötti több mint 60 kilométeres gyorsforgalmi utat.