Gyakorlatilag ez egy újabb kísérlet arra, hogy irodák nyitása nélkül terjeszkedjen a pénzintézet. Oroszországban csak a Tinkoff Bank vezetett be hasonló modellt eredményesen - írta a Kommerszant.
Az OTP oroszországi leányvállalatánál megerősítették az új üzleti modell bevezetésének tervét. A Touch Bank elnevezéssel egy új márka és nem egy új jogi személy működik majd - magyarázta a tekintélyes orosz politikai-gazdasági lapnak Andrej Kozljar, az OTP projektet irányító igazgató. Tájékoztatása szerint céljuk a pénzintézet üzleti modelljének a diverzifikációja, a kockázatok csökkentése az üzletág bővítése révén.
Oroszországban ez különösen időszerű a fogyasztói hitelezésben kialakult nagy verseny közepette - mondta Kozjlar. "A válság a lehetőségek időszaka. Sokan felszámolják az üzletüket, bezárják a bankfiókokat anélkül, hogy azokat megfelelő internetes megoldásokkal helyettesítenék, és ezzel gondot okoznak az ügyfeleknek" - érvelt az igazgató.
A projektre az OTP csoport 40 millió eurót, mintegy 12 milliárd forintot fordít. Moszkvában szeptemberben indítják a Touch Bankot, amelyet kísérleti jelleggel négy oroszországi régiós központban, Nyizsnyij Novgorod, Rosztov-na Donu, Szamara és Volgográd városokban már működtetnek.
Az OTP a kezdeti szakaszban évi 14 százalékos kamattal járó betéti kártyákat bocsát az ügyfelek rendelkezésére, és a közeljövőben hitelezést is elindítja - nyilatkozta a projektet vezető igazgató.